مهم نیست که چه سن و سالی داشته باشید و یا حتی این‌ که خانم باشید یا آقا، همه ما در هر شرایط سنی و جنسیتی به انواع متنوعی از تفریحات و سرگرمی‌ها نیازمندیم که ضمن سرگرم کردن ما و گاها پرت کردن حواس از مسائل پیچیده و پر رمز و راز روزمره، با آن سرگرمی‌ها، فعالیت ذهن و مغز خود را نیز تقویت کنیم.

انجام برخی از بازی‌ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و افزایش حس شادی، کارکرد علمی و روانی خاص خود را نیز دارا می‌باشند. در واقع ما با انجام آن بازی‌ها به پرورش هر چه بیشتر قدرت ذهنی و فکری خود کمک فراوانی می‌کنیم. برای همین منظور در سلسه مقالات سبک زندگی بهتر، به معرفی برخی از سرگرمی‌ها و بازی‌های آنلاین و نیز فیزیکی کاربردی خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید.

تاریخچه بازی ریسک (risk):

ما در زمانه و دورانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از محتواهای فیزیکی گذشته، انواع سرگرمی‌ها و وسایل و ابزار گذشته که گاها شکلی فیزیکی نیز داشتند در حال دیجیتالی شدن هستند که از جمله از آن‌ها می‌توان به انواع بازی‌های رومیزی کلاسیک اشاره داشت که در همین چند سال گذشته بسیاری از آن‌ها با بالاترین کیفیت و گاها حتی با امکاناتی فراتر، دیجیتالی شده‌اند. این بازی‌های دیجیتال در انواع نسخه موبایلی و دسکتاپ برای عموم قابل دسترس شده‌اند.

از جمله از این بازی‌های کلاسیک می‌توان به عنوان ریسک اشاره کرد که تاریخچه‌ای بس طولانی را سپری کرده است، بنابراین برای آشنایی هر چه بیشتر با تاریخچه آن با ما در تیم مگ مد لایف همراه باشید.

بازی بورد گیم ریسک

بورد گیم کلاسیک ریسک:

در بین بازی‌های بورد گیم کلاسیک، ریسک یکی از قدیمی‌ترین‌ها است که فراز و نشیب‌های فراوانی را در طول دوره حیات خود تجربه کرده است و گاها جزو محبوب‌ترین بازی‌های بورد گیم کلاسیک و قدیمی شناخته می‌شده است.

در این بازی که هدف غلبه بر رقبا و به دست آوردن مالکیت زمین‌های بیشتر در کره زمین است، نقشه‌های متنوعی وجود دارد که در گذر زمان برای آن ساخته شده بوده است و گاها برخی از نقشه‌ها مورد توجه منتقدین و کاربران قرار می‌گرفت و برخی اوقات نیز خیر.

این بازی در حالت کلاسیک خود برای 2 تا 6 نفر طراحی شده بود که نسخه اولیه آن تنها شامل یک نقشه از کل جهان با تمامی قاره‌ها ساخته شده بود. در آن زمان و با آن نقشه، این بازی گاها چندین روز به درازا می‌انجامید، که مشکل بزرگی برای بازیکنان آن پدید می‌آورد. برای همین در ادامه برای گذر از این مشکل برخی اصلاحات بر روی آن صورت گرفت و تعدادی ماموریت نیز به آن اضافه شد که کاربر با حل آن ماموریت‌ها درصد موفقیت بالاتری را کسب و سرعت بازی نیز افزایش پیدا می‌کرد.

در ادامه نسخه‌های بسیار زیادی از این بازی در مپ‌های گوناگون نیز عرضه شد که برخی با شکست و برخی با موفقیت فراوان همراه بودند.

هدف اصلی این مقاله نه بررسی نسخه کلاسیک بازی، بلکه بررسی و آموزش نسخه آنلاین آن می‌باشد. پس برای آشنایی هر چه بیشتر با آن با ما در ادامه متن همراه باشید.

بازی موبایل ریسک

بررسی و آموزش بازی موبایلی و آنلاین  risk : global domination

نسخه‌های موبایلی و کامپیوتری ریسک نیز همانند همتای کلاسیک خود دارای تنوع بسیاری است، اما با بررسی‌های صورت گرفته عنوان global domination یکی از کامل‌ترین و با کیفیت‌ترین نسخه‌های موجود می‌باشد. پیش از معرفی بازی، لینک دانلود آن را در سه دسته دسکتاپ (استیم)، نسخه ios و نسخه اندروید برای شما همراهان آماده کرده‌ام که می‌توانید با مراجعه به هر کدام از سه لینک ( بنا به دستگاه و دیوایس خود) آن را دانلود فرمایید.

همان طور که در عکس بالا ملاحظه می‌فرمایید در ابتدای بازی، چهار روش پیش روی شما قرار داده شده است که شامل بازی آنلاین، بازی تک نفره همراه با ربات، بازی مولتی پلیر و آنلاین با انتخاب دوستان خود، و بازی چند نفره به صورت آفلاین و بر روی یک دستگاه پیش روی شما است، که با توجه به سلیقه و شرایط  خود، یکی را انتخاب کنید.

در حالت global domination  می‌توانید از بین مپ‌های ساخته شده یکی را انتخاب و وارد بازی شوید و حتی خواهید توانست به سلیقه خود مپ مورد علاقه خود را ساخته و به نوعی ادمین بازی شوید تا کاربران دیگر وارد مپ شما شوند.

هر مپ پیش از آغاز با یک سری شرایط و قوانین ساخته می‌شود که مفصل آن در حین انجام بازی خواهید آموخت اما به طور مثال موارد زیر می‌تواند بر حسب مپ متغیر باشد:

  • Manual placement : on or off
  • Alliances : on or off
  • Card bonus : fixed / progressive

خود من  معمولا بنا به تجربه و علاقه شخصی خالات زیر را در ساخت مپ انتخاب می‌کنم:

تنظیمات بازی ریسک

ورود به بازی:

پس ورود به بازی بسته به آن که چه تنظیماتی در ابتدای مپ اعمال شده است برخی قوانین به صورت زیر یکسان هستند:

به صورت گردشی نوبت یک به یک به هز کاربر و بازیکن می‌رسد

در هر نوبتی که به بازیکن می‌رسد انجام سه کار اجباری است: یک : به خدمت گرفتن نیروهای جدید( که بر حسب تعداد قلمرو تحت مالکیت نیزوهای بیستری به فرد اهدا می‌شود) دو : حمله کردن به رقبا( البته با سیاسیت و برخی از استراتژی‌ها) سه: چیدمان قلمرو‌های مرزی، طوری که به پایداری قلمرو کمک کند

در هر چند چرخش نوبت، معمولا کارت‌هایی به بازیکن اهدا می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان نیروی بیشتری را به خدمت گرفت.

در انتها فردی برنده و پیروز بازی است که تمامی قلمرو مپ و نقشه را به تصرف خود در آورده و مالک کل دنیا شود. امیدوارم که با انجام این بازی لذت برده و اوقات مفرحی را سپری کنید.

به قلم پوریا نجفی شیوا