اگر طراح لباس هستید و دنبال خرید یک تبلت مناسب برای طراحی کردن لباس می‌گردید، در این مقاله از مجله مد و فشن مگ مد لایف به سراغ بررسی این مورد پرداخته‌ایم.

در واقع در چند کاربرد مختلف می‌توانید از تبلت‌ها در کار طراحی لباس استفاده کنید.

به طور مثال برخی تبلت ها هستند که امکان اجرای نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس را دارا می‌باشند که این مورد بهترین انتخاب می‌تواند باشد. اما تبلت های دیگری نیز وجود دارند که صرفا از آن می‌توان جهت مشاهده محتوا و یا اسکچ زدن مبتدی تر استفاده کرد. پس باید قبل از خرید تبلت مورد نظر خود، ابتدا بررسی کنید که چه نوع کاربردی از تبلت در کار طراحی لباس انتظار دارید.

به نظر شخص بنده که هنوز لپ تاپ هایی با نمایشگر لمسی بهترین گزینه خرید از نظر کاربردی تر بودن هستند. چرا که قدرت و نرم افزارهای بیشتری را برای یک طراح به ارمغان خواهند آورد. اما تبلت‌ها نیز به خاطر سبک تر بودن و راحتی حمل و نقل و همچنین اگر دارای قلم لمسی باشند جوری دیگری دارای مزیت هستند.

به طور خلاصه پیشنهاد میکنم که اگر قصد خرید تبلت دارید، تبلتی با قلم هوشمند انتخاب کنید که بتوانید طرح های مد نظر خود را با نرم افزارهای گوناگونی که برای این کار ساخته شدند در تبلت پیاده سازی کنید.

اما باید بدانید که نرم افزارهای تخصصی تر مانند مارولس دیزاینر صرفا در لپ تاپ های ویندوزی و مک قابل اجرا هستند. پس حتما قبل از خرید تبلت نرم افزارهای مورد نیاز خود را بررسی کنید و ببینید که آیا نرم افزار مورد علاقه شما در سیستم عامل تبلت مورد پسندتان موجود است یا خیر؟

تبلت سرفیس ماکروسافت مناسب برای طراحی لباس

تبلت های ویندوزی با قلم بهترین گزینه برای یک طراح لباس هستند

همان طور که اشاره کردیم اگر به دنبال استفاده حداکثری از تبلت خود برای کار طراحی لباس می‌گردید، ویندوز یکی از کامل ترین سیستم عامل ها از جهت اجرای انواع برنامه های تخصصی از جمله نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس است. البته باید توجه کنید که نوع پردازنده تبلت ویندوزی، قابلیت اجرای برنامه های سنگین را دارا باشد.

در بین تبلت های ویندوزی به نظر ما سرفیس پرو به دلیل داشتن صفحه لمسی و پشتیبانی از قلم لمسی بهترین گزینه خرید برای طراحان لباس است. البته باید به قیمت آن نیز توجه داشت که از تبلت های معمولی کمی گران تر است.

سیستم عامل قدرتمند ویندوز در کنار صفحه لمسی و قلم هوشمند، ترکیب قدرتندی را برای انتخاب بهترین تبلت برای طراحی لباس و کارهای دیگر گرافیکی در تبلت های سرفیس فراهم آورده است.

پس پیشنهاد نخست ما برای بهترین تبلت طراحی لباس به سرفیس ماکروسافت تعلق می گیرد.

آیپد پرو اپل مناسب برای طراحی لباس

آیپد پرو اپل گزینه دیگری برای خرید تبلت طراحی لباس

تبلت آیپد پرو یکی از قدرتنمد ترین و بهینه ترین تبلتهای بازار تکنولوژی هستند که از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می کنند. که در مجموع یکی از بهترین انتخاب ها برای انواع کارها برای همه اشخاص هستند. اما باید توجه داشت که بر روی این تبلت سیستم عامل آیپد او اس اجرا می شود و برخی از نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس و همچنین نرم افزاهای مهندسی برای این سیستم عامل وجود ندارند.

اما در اپ استور این تبلت برنامه های جایگزین دیگری نیز وجود دارند که می‌تواند نیازهای یک طراح لباس را نسبتا پوشش دهد. در آخر شما باید بررسی کنید که نرم افزار مورد علاقه شما در لیست برنامه های اپ استور اپل وجود دارد یا خیر.

گالکسی تب سامسونگ تبلتی مناسب برای طراحان لباس

تبلت گلکسی اس پرو مناسب برای کار طراحی لباس

اگر دنبال تبلت اندرویدی هستید که بهترین قدرت سخت افزاری و نرم افزاری را در کنار هم برای شما به ارمغان آورد تبلت های سری اس پرو سامسونگ نیز همانند آیپد عمل خواهند کرد چرا که بهترین کیفیت را در کنار دارا بودن و پشتیبانی از قلم هوشمند برای شما به ارمغان می آورند.

اما در این مورد نیز باید توجه کنید که همانند آیپد، برخی نرم افزارهای تخصصی طراحی لباس برای سیستم عامل اندروید منتشر نشده اند، اما جایگزین هایی نیز در پل استور گوگل وجود دارند که با استفاده از آن اپ ها می توانید کاربرد مورد نظر خود را در تبلت انجام دهید.

 

جمع بندی:

در بالا سه تا از بهترین تبلت های بازار ایران را برای یک طراح لباس بررسی کردیم. البته گزینه‌های بسیار متنوع تری نیز وجود دارند که بنا به کاربرد مورد نظر شما، می‌توانند انتخاب های بهتری برای شما باشند.

به طور کلی داشتن تبلت برای یک طراح لباس جز نیازهای اساسی قرار نمیگیرد و صرفا داشتن تبلت می‌تواند در برخی امور کار شما را راحت‌تر کند.

به قلم پوریا نجفی شیوا

تلگرام مگ مد لایف
اینستاگرام مگ مد لایف