اگر قصد سفر به جزیره زیبای هنگام را دارید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله از مجله مگ مد لایف را از دست ندهید و قبل از سفر از جاذبه های توریستی جزیره هنگام اطلاع به دست آورید. 

در این متن سعی کرده‌ام که تجربه شخصی خودم را از سفر به جزیره قشم و هنگام با شما در میان بگذارم، پس توجه کنید که برخی از این تجربیات صرفا شخصی بوده و در زمان‌های مختلف سال می‌توانید تجربه‌های مختلف و جالب‌تری را از سفر به جزیره هنگام به دست آورید. 

اگر به طور خلاصه بخواهم این جزیره را توصیف کنم باید بگم که یکی از زیباترین و در عین حال متفاوت‌ترین مکان‌های توریستی کشورمان ایران است.

به طور خلاصه اگر دنبال جایی برای ریلکس کردن و در عین حال لذت سواحل بکر خلیج فارس هستید، جزیره هنگام این حس لذت بخش را برای شما فراهم خواهد کرد. 

در واقع یکی از زیباترین سواحل دریایی کشور ایران، سواحل جزیره هنگام است چرا که آبی بسیار شفاف و زیبا را تجربه خواهید کرد. و از دیدن دریای شفاف لذت خواهید برد. 

پیشنهاد ما آن است که در ماه‌های آرام تر و گرم تر سال به این جزیره مراجعه کنید تا بتوانید از آب ولرم دریا و آفتاب زیبای آن لذت تمام را ببرید.

خود من در هفته اول عید سال 1402 به این جزیره سفر کردم و در چند روز اول به دلیل طوفانی بودن دریا و همچنین سرد بودم هوا و آب دریا نتوانستم از حدااکثر زیبایی دریای جزیره هنگام استفاده کنم. 

البته جاذبه های توریستی جزیره هنگام صرفا به دریا و سواحل آن خلاصه نمی شود، ولی اگر مانند من عاشق سواحل گرمسیری و آفتاب گرفتن در آن باشید بهتر است تا در مقاطع گرم‌تر آب وهوایی به این جزیره سفر کنید. 

در ادامه با ما همراه باشید تا در بخش سبک زندگی و معرفی جاذبه های گردشگری مجله مگ مد لایف، به معرفی مکان‌ها و جاذبه های توریستی جزیره هنگام بپردازم.

جزیره هنگام - بهشتی در خلیج فارس
عکس از پوریا نجفی شیوا

جزیره هنگام کجا است؟ 

جزیره هنگام در کنار جزیره قشم و جزیره هرمز قرار دارد که این سه جزیره به نوعی خویشاوند هم هستند. در واقع برای سفر به جزیره هنگام و یا هرمز بایستی ابتدا به جزیره قشم وارد شوید و سپس با قایق از اسکله به دو جزیره نام برده شده سفر کنید. 

فاصله جزیره هنگام تا قشم حدودا 7 دقیقه با قایق است و فاصله جزیره هرمز تا قشم به حدود 45 دقیقه با قایق می‌رسد. 

من در سفر خود قصد داشتم که از سه جزیره بازدید کنم اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی و طوفان شن و باد شدید، به ما اجازه ورود به جزیره هنگام و هرمز را در روز اول ندادند. البته با تلاش‌هایی که کردیم توانستیم به زحمت در همان روز اول خود را به جزیه هنگام برسانیم که البته باید گفت کاری بود خطرناک چرا که واقعا دریا طوفانی و پر از امواج بود. 

به همین دلیل نشد که طبق برنامه به جزیره هرمز برسیم و از بازدید از آن یکی جزیره زیبا بازماندیم. اما همین باعث شد که مدت زمان بیشتری را در هنگام سپری کنیم و بیشتر با این جزیره آشنا شویم. 

پس حتما قبل از سفر شرایط آب و هوایی آن جا را به دقت بررسی کنید. طبق تجربه من در اوایل بهار این جزیره در شب هوایی سرد داشت که خلاف انتظار ما بود، پس حتما اگر در زمان سرد سال به هنگام مراجعه کردید لباس گرم همراه داشته باشید تا مثل من قافل گیر نشوید. 

البته همین تجربه آب وهوایی یک جور شرایط پر هیجان را برای ما فراهم کرد. مثلا در شب اول و در مکان های کویر مانند این جزیره طوفان شن و گردباد های زیبای شن را مشاهده کردم که یک نوع تجربه منحصر به فرد محسوب می‌شد هیجان خاص خودش را برایم داشت.

نمای زیبا از جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا

موقعیت و نقشه جزیره هنگام 

جزیره هنگام در استان هرمزگان و در خلیج فارس واقع شده است که بزرگی به اندازه 36 کیلومتر مربع دارد و تقریبا هم اندازه جزیره کیش است. 

نسبت به جزیره قشم بسیار کوچک تر است. در واقع باید بدانید که جزیره قشم بسیار بزرگ و حتی از استان تهران نیز بزرگتر است. 

این جزیره در جنوب شرقی قشم قرار دارد و به وسیله قایق می‌توان به آن دسترسی داشت.

 

راه های سفر به جزیره هنگام و شرایط رفت و آمد در این جزیره 

برای رسیدن به جزیره هنگام به طور کلی دو روش وجود دارد. یک آن که با هواپیما وارد جزیره قشم شوید و پس از آن از بندرهای قشم با قایق وارد این جزیره شوید و یا روش دوم آن است که با ماشین یا قطار به سواحل جنوبی کشور مثل بنرعباس ( البته قبل از سفر از مسیرهای لنج و قایق هر بندر اطلاع به دست آورید) مراجعه کرده و سپس با کشتی و لنج به این جزایر مسافرت کنید. 

درباره نوع رفت و آمد در جزیره هنگام باید گفت که کلا دو گزینه در پیش رو دارید.  

یک استفاده از موتورهای سه چرخ که حکم تاکسی را در این جزیره ایفا می‌کنند و یا استفاده از های لوکس (وانت) برای رفت و آمد در مسیرهای طولانی‌تر. 

که در سال 1402 هزینه هر کدام تقریبا بین 200 تا 300 هزار تومان بود. 

البته باید گفت که اگر اقامتگاه شما در قسمت مرکزی تر جزیره باشد با پای پیاده نیز می‌توانید از بیشتر جاهای این جزیره بازدید کنید و نیازی به موتور و هایلوکس پیدا نخواهید کرد.

 

اقامتگاه های جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا

محل اسکان در جزیره هنگام 

در جزیره هنگام چیزی به اسم هتل البته تا زمان نگارش این مقاله وجود ندارد و صرفا اقامتگاه هایی با زیبایی های خاص خودشون وجود دارند که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارا می‌باشند. 

ما در طول سفر دو اقامتگاه مختلف را در جزیره هنگام تجربه کردیم، یکی بادگیر سفید و آن یکی پاروکش که اولی فضای لوکس‌تر و زیباتری را برایمان فراهم کرد و آن یکی فضایی دوستانه تر داشت که میتوان در آن با مسافران دیگر نیز معاشرت داشت. 

البته خانه هایی نیز برای اجاره روزانه وجود دارند که می‌توانید طبق سلیقه خود یکی از آن ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. 

جاذبه های خاص و طبیعی جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا

جاذبه های توریستی جزیره هنگام: 

  • بازدید از دلفین های شناور در خلیج فارس 
  • بازدید از آهو و حیات وحش این جزیره 
  • بازدید از سواحل براق و درخشان این جزیره ( ماسه برخی نقاط این جزیره مثل اکلیل هستند و برق می زنند) 
  • بازدید از کوه های قرمز این جزیره 
  • بازدید از دشت های مریخی مانند جزیره هنگام 
  • شنا کردن و آفتاب گرفتن در سواحل بکر جزیره هنگام 
  • بازدید از بازار سنتی 
  • خوردن غذاهای سنتی جنوب 
  • تجربه شب زنده داری در شب های زیبای جزیره 
  • معاشرت با مردمان خونگرم جزیره 
  • بازدید از سواحل خاص و متفاوت هر نقطه جزیره که تجربه منحصر به فردی را برای شما فراهم خواهد کرد 
  • قایق سواری در حلیج فارس 
  • پوشیدن لباس ها و اکسسوری های جذاب جنوبی برای عکاسی 
  • خرید و مشاهده سغاتی های خاص جزیره هنگام 
  • دسترسی راحت به جزیره قشم و امکان مشاهده راحت جاذبه های آن جزیره 
عکس از جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا

عکس های زیبا از جزیره هنگام 

لازم به ذکر است که تمامی عکس‌های جزیره هنگام منتشر شده در این مقاله به دست پوریا نجفی شیوا عکاسی شده‌اند. و به زودی عکس های بیشتری از این جزیره خاص و زیبا در این مقاله منتشر خواهد شد.

 

سوغاتی و آثار مردم جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
عکس ساحل زیبای جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا
عکس نخل واقع در جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
کوه قرمز و مریخی در جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
عکس از ساحل زیبای جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
عکس آهو در جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
عکس ساحل براق و درخشان جزیره هنگام
عکاسی از پوریا نجفی شیوا
بندر جزیره هنگام
عکس از پوریا نجفی شیوا
اینستاگرام مگ مد لایف
تلگرام مگ مد لایف

جمع بندی:

جزیره هنگام به واقع یکی از قشنگ‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که با واقع شدن در خلیج فارس، به واقع یکی از زیباترین جزایر جهان برای مسافرت می‌باشد که حتما توصیه می کنم در صورت امکان حداقل یک بار از آن بازدید کنید.

جاذبه‌های طبیعی این جزیره به واقع خاص و گاها غیر قابل تصور است گویی که شما در یک سیاره دیگر پا به قدم گذاشته اید.

از سخره های مریخی تا سواحل براق و درخشان آن که به دلیل وجود برخی فلزات میدرخشند گرفته، تا دیدن آهو و دلفین و دیگر عجایب سفری هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد.

پیشنهاد. من آن است که حتما طوری سفر خود را برنامه ریزی کنید که بتوانید از سه جزیره هنگام، هرمز و قشم را با همدیگر بازدید کنید.

به قلم پوریا نجفی شیوا