رنگ زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب شدند

شرکت پنتون، که هر ساله رنگ سال میلادی را مشخص می‌کند برای امسال و در ساعاتی پیش دو رنگ را به عنوان رنگ‌های سال  2021 مشخص کرد.

دو رنگی که اتفاقا ترکیب آن دو با هم زیبایی خاصی را پدید می آورد. و تمامی طراحان از جمله طراحان لباس، لباس‌های زیبایی را می‌توانند با آن طراحی و تولید نمایند.

لطفا جهت آشنایی هر چه بیشتر با رنگ سال 2021 با تیم مد و فشن مجله مگ مد لایف همراه ما باشید.

رنگ سال 2021

تاریخچه انتخاب رنگ سال:

کمپانی پنتون، شرکت بزرگی در خصوص رنگ‌ها است که بسیاری از طراحان و شرکت‌های هنری با آن همکاری می‌کنند. از این رو این شرکت که در بین اهالی هنر از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، از سال 2000 و با آغاز قرن جدید میلادی، هر ساله رنگ جدیدی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است. شاید با خود بپرسید که بر چه اساس و با چه منطقی رنگ‌های سال جدید به وسیله این کمپانی انتخاب می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

شیوه انتخاب رنگ سال جدید:

در ماه‌های می و نوامبر هر سال، شرکت پنتون جمعی از کارشناسان را در اتاقی کاملا سفید ( تمامی اشیا و دیوار‌های این اتاق به صورت سفید مطلق رنگ‌آمیزی شده‌اند ) دور هم جمع می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد به وسیله اشیائی که مد نظر خود کارشناسان است، رنگ الهام بخش خود را با دیگر کارشناسانی که در آن جمع حضور دارند به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب هر کارشناس رنگ مد نظر و الهام بخش خود را با دیگر کارشناسان به اشتراک گذاشته و با مجموع آرا، رنگ سال انتخاب می شود.

رنگ‌های انتخاب شده چندین سال گذشته به عنوان رنگ سال:

در ادامه رنگ‌هایی را که در چندین سال گذشته به عنوان رنگ سال انتخاب شده بودند را با هم و به صورت خلاصه وار مرور خواهیم کرد:

رنگ سال 2020 تا 2017
رنگ سال‌های 2017 تا 2020
رنگ سال های 2016 تا 2013
رنگ سال 2016 تا 2013
زنگ سال 2011 و 2012
رنگ سال 2012 و 2011

رنگ‌های سال 2021:

همان طور که چند روز گذشته در مقاله پیش بینی رنگ سال چند سناریو مختلف را جهت رنگ سال 2021 پیش بینی کرده بودیم، به نوعی دو سناریو ما حقیقت پیدا کرد و رنگی پر انرژی در کنار رنگ خاکستری به عنوان رنگ سال جدید انتخاب شدند.

اما دلیل انتخاب رنگ زرد و رنگ خاکستری به عنوان رنگ سال از دید کمپانی پنتون چه بود؟

طبق بیان این شرکت، رنگ زرد به خاطر انرژی مثبت، ابراز حس قدرت، بروز احساسات عمیق و داشتن پیامی به عنوان حس خوشبختی در کنار رنگ خاکستری با هدف بیان الهام بخشی، تلاش برای نشاط و روح انگیز بودن انتخاب گشته است.

به نظر می‌آید که کمپانی پنتون با انتخاب این دو رنگ خواستار انتشار پیامی جهت حفظ روحیه و تزریق نشاط را به مردم جهان، پس دوران سخت کرونا داشته است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این دو رنگ و خاصیت هر کدام خواهیم پرداخت.

رنگ زرد و خاکستری، رنگ سال2021

رنگ زرد 2021 (illuminating 13-0647) 

رنگ زرد 2021 دارای کد رنگی 0647-13  می‌باشد که نشاط و گرمی بسیار زیبایی را به فرد بیننده منتقل می‌کنند. اما خاصیت رنگ زرد در چیست؟

خواص اصلی طیف رنگ زرد:

  • خوشبختی
  • عقل و هوش
  • نشاط
  • اعتماد به نفس
  • خلاقیت
  • اصالت

رنگ خاکستری 2021 – ultimate gray 17-5104

رنگ خاکستری سال 2021 میلادی دارای کد رنگ 5104-17 می‌باشد که همان طور که اشاره شد الهام بخشی یکی از صفات آن است. اما به طور کل رنگ خاکستری دارای چه خصوصیات و ویژگی‌هایی است؟

خواص طیف رنگی خاکستری روشن:

  • نماد آرامش
  • صرفه جویی
  • بی طرفی
  • هوش بالا
  • استقلال
  • سازش
رنگ سال مد و فشن 2021

جمع بندی:

همه ساله در این تاریخ و در انتهای سال میلادی رنگی به عنوان رنگ سال جدید به وسیله شرکت پنتون معرفی می‌شود که گاها مورد توجه بسیاری از برند‌ها و کمپانی‌های دنیای مد و فشن و همچنین دیگر موارد هنری قرار می‌گیرد. و بر اساس رنگ سال اقدام به طراحی و عرضه بسیاری از محصولات خود می کنند.

اما باید توجه داشت که این رنگ‌ها صرفا نمادین بوده و گاها جنبه کاربردی ندارد.

به طوری که اگر به روند محصولات سال‌های گذشته دقت کنید اثر رنگ سال را بر آن‌ها به ندرت و موردی خواهید دید.

نظر و دیدگاه شما نسبت به دو رنگ زرد و خاکستری انتخابی برای سال جدید چیست؟ آیا به این دو رنگ علاقه‌مند هستید؟ لطفا دیدگاه و نظر خود را با ما و همراهان ما در میان بگذارید.

به قلم پوریا نجفی شیوا

معرفی رنگ سال 2022 را در این متن بخوانید