ماسک صورت، اکسسوری جدید دنیای مد و فشن

تا همین پارسال اگر می‌خواستیم که به اکسسوری‌هایی که در دنیای مد و فشن مورد استفاده مدل‌ها و پس از آن مردم قرار می‌گیرد فکر کنیم ، قطعا نامی از ماسک نمی‌بردیم، اما ویروس کرونا به یک باره دنیای فشن را به مانند برخی دیگر از جنبه‌های زندگی دچار تغییر و تحول اساسی کرد.

چه بخواهیم و په نخواهیم برای سلامتی خود و عزیزانمون و حتی تمامی مردم جهان ، مجبوریم تا زمان واکسیناسیون سراسری از ماسک‌ها استفاده کنیم. برای همین بسیاری از طراحان مد و لباس بر آن شدند که علاوه بر تاکید به کارایی حفظ سلامتی ماسک‌ها ، آن‌ها را جذاب‌تر و قشنگ‌تر کرده تا استفاده از آن نیر نوعی زیبایی به همراه آورد.

به همین دلیل ما نیز در تیم فشن مجله مگ مد لایف بر آن شدیم که ضمن معرفی و شناخت هر چه بیشتر با ماسک‌ها، زیباترین و حتی عجیب‌ترین ماسک‌های ارائه شده در این چند وقت اخیر را مرور و بررسی نماییم. پس لطفا با ما همراه باشید.

مدل ماسک

نکات کاربردی برای استفاده از ماسک‌ها:

پیش پرداختن به موضوع اصلی این مقاله و بررسی مدل ماسک‌های جذاب و عجیب و غریب، بهتر می‌دونم که چند نکته مهم و اساسی را درباره استفاده بهتر و بهینه‌تر از ماسک‌های جراحی بیان کنم، ماسک‌هایی که عموم مردم از آن در شرایط روزمره استفاده می‌کنند را بررسی کنیم و با پاسخ به چند سوال اساسی درباره ماسک‌های جراحی مطلب را پی خواهیم گرفت.

طول عمر بهینه ماسک‌های جراحی در حین مصرف تا چه اندازه است؟

ماسک‌های جراحی را بین 3 تا 8 ساعت می‌توان استفاده کرد. استفاده بیشتر از آن‌ها موجب تجمع انواع باکتری و میکروب‌ها شده و سلامتی فردی را دچار آسیب می‌کند.

آیا ماسک را می توان شست؟

ماسک‌های جراحی قابلیت شسته شدن را ندارند و با برخورد آب به آنها فیبر موجود ماسک دچار آسیب شده و عملا کارایی خود را از دست می‌دهند. اما ماسک‌های پارچه‌ای قابلیت شستشو داشته و می‌توان آن‌ها را به صورت چند بار مصرف استفاده کرد. البته توجه فرمایید که ماسک‌های پارچه‌ای کارایی و راندمان کمتری را نسبت به همتای پزشکی خود رائه می‌دهند. پس تا حد امکان از ماسک‌های پارچه‌ای بی کیفیت استفاده نکنید.

مراحل نگهداری از ماسک جراحی:

برای حفظ سلامتی خود لطفا ماسک‌های استفاده نشده خود را که به صورت روزمره و با خود حمل می‌کنید، در بسته بندی محافظ قرار دهید و آن‌ها را بدون محفظه محافظ درون کیف یا جیب خود قرار ندهید.

از نکات دیگر استفاده از ماسک‌ها می‌توان به شستشو و زدن الکل به دست پیش از دست زدن به ماسک جدید اشاره کرد. در واقع توجه کنید که دست شما ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشد و در صورتی که بدون زدن الکل به ماسک دست بزنید ممکن است ویروس را به ماسک و پس از ان به دهان خود منتقل کنید.

مدل ماسک 3

بررسی مدل ماسک های زیبا، جذاب و عجیب دنیای مد و فشن:

در این چند وقت اخیر مدل‌های بسیار متنوعی از ماسک‌ها در دنیای فشن و لباس معرفی شد که برخی از آن‌ها را می توان در دسته زیبا و جذاب طبقه بندی کرد و به برخی نیز واژه عجیب و غریب نسبت داد.

مدل ماسک عجیب
مدل ماسک زیبا
مدل ماسک صورت
مدل عجیب ماسک
ماسک پارچه ای
مدل زیبا از ماسک صورت
مدل عجیب غریب ماسک صورت
مدل جذاب ماسک

جمع بندی:

خوشبختانه با تولید و عرضه واکسن کرونا در جهان، به زودی پاندمی کرونا از بین می‌رود. البته تا زمان واکسیناسیون سراسری، توجه به نکات بهداشتی و پروتکل‌های موجود ضروری است.

دنیای مد و لباس همانند دیگر جنبه‌های زندگی در این دوران تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. حالا باید دید که چه مقدار از این تغییرات و گاها نوآوری‌ها به دوران پسا کرونا هم منتقل خواهد شد. آیا همچنان اکسسوری مانند ماسک به عنوان یک پوشش تزئینی به حیات خود ادامه خواهد داد؟

آیا پس از این دوران، احترام مردم و به خصوص دنیای مد و فشن به طبیعت و حفظ محیط زیست بیشتر خواهد شد؟

آیا معرفی‌های مجازی محصولات و لباس جدید، همانند هفته مد مجازی و آنلاین در دوران پسا کرونا هم ادامه پیدا خواهد کرد؟

گذر زمان پاسخ به سوالات بالا و برخی دیگر از پرسش‌های موجود را مشخص خواهد کرد.

به امید دنیایی پر از سلامتی و نشاط برای مردم جهان

به قلم پوریا نجفی شیوا