در دنیای مد و فشن انواع مختلفی از پارچه وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مشخصه های مخصوص به خود هستند.

در واقع انقدر تنوع پارچه زیاد است که نمی‌توان اسامی آن‌ها را به خاطر سپرد. و باید دانست که هر یک از پارچه‌ها کاربرد خاص خود را دارا می‌باشند.

در این بین یکی از مشخصه‌هایی که با آن می‌توان پارچه‌ها را طبقه بندی کرد به قیمت و نادر بودن آن برمی‌گردد.

در این مقاله از مجله مد و فشن مگ مد لایف به سراغ معرفی گران‌ترین پارچه با الیاف طبیعی رفته‌ایم که به دلیل کمیاب بودن آن، قیمت بسیار بالایی دارد.

اینستاگرام مگ مد لایف
تلگرام مگ مد لایف
پارچه ویکونا از شتری به نام ویکونا به دست می آید

چرا ویکونا لقب گران ترین پارچه دنیا را به خود اختصاص داده است؟

پارچه ویکونا از پشم شتری به دست می‌آید که این حیوان در معرض انقراض وجود دارد و این را به حالتی اضافه کنید که از هر یک از این شترها تنها حدود 200 گرم می‌توان الیاف پارچه ویکونا تولید کرد.

البته این پارچه از آن محصولاتی نیست که بتوان آن را در سبد فروشگاهی پارچه فروشی‌ها پیدا کرد چون همان طور که گفته شد بسیار کمیاب و گران قیمت است. جدا از این که به طور عقلانی و انسانی نیز استفاده از چنین پارچه‌هایی که به طبیعت ضرر می‌زنند کار انسانی و درستی نیست.

اگر درباره قیمت این پارچه سوال داشته باشید می‌توانیم بگوییم که حدود قیمت این پارچه 1000 دلار است، حال فرض کنید که برای تولید و دوحت یک کت ساده چه مقدار پارچه نیاز است که می‌توان برآورد کرد که لباس تولید شده از این پارچه حدود 20 هزار دلار قیمت خواهد داشت..

البته همان طور که گفته شد، ویکونا گران ترین پارچه با الیاف طبیعی است و همان طور که می‌دانید الیاف مصنوعی و غیر طبیعی نیز برای تولید انواع پارچه استفاده می‌شوند. که برای مثال می‌توان به الیاف فلزی مانند طلا اشاره داشت که در دسته پارچه های غیر طبیعی آن‌ها نیز قیمت بالایی را در بازار پارچه خواهند داشت.

 

ویکونا گران ترین پارچه دنیا

پارچه ویکونا چه حالت و خواصی را دارا می‌باشد؟

حالا مهم است که بدانیم آیا این پارچه گران قیمت آیا دارای ویژگی های جالب نیز هست و یا و فقط به خاطر کمیاب بودن قیمت بالایی دارد؟

برای پاسخ به اسن سوال می‌توان گقت که پارچه ویکونا دارای نرمی خوشایندی است و در عین ظریف بودن گرمای بدن را نیز حفظ می‌کند. البته این موارد در الیاف دیگر پارچه نیز وجود دارند و تنها دلیل گران قیمت بودن آن به کمیاب بودن این پارچه بر می‌گردد.

خواص و ویژگی های پارچه ویکونا - گران ترین پارچه دنیا

جمع بندی:

به امید آن روز که در ساخت و تولید هیچ لباس و پارچه‌ای، از حیوانات استفاده نشود و بتوان با الیاف غیر طبیعی زیباترین و با کیفیت ترین پارچه‌ها را شاهد بود که البته در دوران ما نیز چنین پارچه‌هایی با کیفیت بسیار بالا وجود دارند. پس باید امیدوار بود که برندهای مطرح و افراد مشکل پسند نیز به سراغ استفاده از پارچه‌هایی که موجب آسیب به طبیعت می‌شوند نروند.

به قلم پوریا نجفی شیوا