مراکز اصلی خرید پارچه در تهران کجا هستند؟

اگر به دنبال خرید پارچه هستید و در تهران سکونت دارید، قصد داریم که شما را با مراکز اصلی خرید پارچه در تهران آشنا کنیم.

در واقع در تهران مراکزی وجود دارند که عمده پارچه فروشی های معتبر در آن فروشگاه دارند. هر کدام از این مراکز ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشند به صورتی که مثلا در یک کجله قیمت پارچه فروشی ها ارزان تر از جاهای دیگر است و یا در یکی دیگر از مراکز می‌توانید پارچه های خاص‌تر را پیدا کنید.

خوشحال خواهیم شد که شما نیز اگر جای مناسبی برای خرید پارچه در تهران را می‌شناسید در قسمت نظرات سایت با ما و کاربران ما در مجله مد و فشن مگ مد لایف در میان بگذارید.

البته به غیر از مراکز فروشگاه‌های آنلاین نیز وجود دارند که در سرتاسر کشور فعالیت می‌کنند و امکان فرستادن به تهران و دیگر نقاط کشور را دارا می‌باشند. ولی هدف ما بیشتر معرفی فروشگاه های حضوری خرید پارچه در تهران است و تمرکز اصلی ما در این مقاله معطوف به این مورد است.

اگر پیش از خرید پارچه نیازمند این هستید که درباره پارچه های مختلف اطلاعات بیشتری داشته باشید در زیر لینک مقالات بررسی و معرفی پارچه‌های مختلف را برای شما قرار داده‌ایم که با کلیک بر روی آن می‌توانید با اصطلاحات و نام پارچه های مختلف و ویژگی‌های هر کدام آشناتر بشوید.

معرفی و شناخت پارچه – بخش اول

معرفی و شناخت انواع پارچه – بخش دوم

 معرفی و شناخت پارچه – بخش سوم

پارچه فروشی های تهران

پارچه فروشی های تهران:

به طور کلی بیشترین مراکزی به عنوان مرکز اصلی خرید پارچه در تهران مشهور شده‌اند به قرار زیر است:

  • پارچه فروشی تجریش
  • پارچه فروشی‌های عبدل آباد
  • پارچه فروشی‌های گاندی
  • پارچه فروشی‌های مولوی
معرفی پارچه فروشی های تجریش

پارچه فروشی‌های تجریش:

اگر ساکن شمال تهران هستید یکی از اولین گزینه‌های شما برای بررسی و خرید پارچه می‌تواند تجریش باشد. در واقع در تجریش دو پاساز میری یک و دو، مغازه‌های زیادی از پارچه فروشی ها را در خود جای داده‌اند که نسبتا هم تنوع گسترده‌ای از انواع پارچه را شامل شده‌اند.

اما باید توجه داشت که قیمت پارچه‌های موجود در تجریش عمدتا گران‌تر از دیگر نقاط تهران است. اشاره کردم عمدتا، چرا که در تجریش هم پارچه فروشی‌هایی با قیمت مناسب و ارزان نیز وجود دارند.

همچنین اگر به دنبال خرید لوازم خیاطی و دوخت هستید، چندین مغازه برای ای مورد نیز در تجریش وجود دارند.

معرفی پارچه فروشی های گاندی

پارچه فروشی‌های گاندی:

در خیابان گاندی جنوبی فروشگاه‌های زیادی از برندهای مختلف پارچه فروشی وجود دارند که ایم محله از تهران را به یکی از مهم ترین مراکز خرید پارچه تبدیل کرده است.

از پارچه ربانی گرفته تا پونژه و پارچه فروشی عدل و دیگر برندها، تنوع مختلفی از جنس و طرح و قیمت پارچه را میتوانید در این مرکز جستجو کنید.

اگر به لحاظ قیمتی بخواهیم پارچه فروشی های این مرکز را بررسی کنیم، میتوان گفت که عمدتا نسبت به تجریش ارزان تر و نسبت به مراکز دیگری همچون عبدل آباد گران تر هستند.

اما باید توجه داشت که پارچه های خاص تر و متنوع تری را نسبت به جاهای ارزان تر میتوانید پیدا کنید.

به طور کلی پیشنهاد ما این است که اگر دنبال پارچه های ساده مپل کرپ هستید، مراکز ارزان تر رای شما گزینه بهتری است اما اگر به دنبال خرید پارچه های خاص تری مثل سوزن دوزی یا دانتل هستید مراکز گران تر تنوع بیشتری خواهند داشت.

معرفی پارچه فروشی های عبدل آباد تهران

پارچه فروشی های عبدل آباد

عبدل آبا به یکی از مراکز نسبتا ارزان تر فروش و خرید پارچه در تهران مشهور شده است که مغازه های زیادی برای فروش پارچه در آن مستقر شده اند. نکته جالب در این مرکز آن است که بسیاری از فروشگاه های آن، تکه های ته مانده قوار پارچه را نیز به فروش می‌رسانند. که با صبر و حوصله می‌توان از بین آن‌ها نیز موارد خوبی را برای خرید پارچه پیدا کرد.

می‌توان گفت که در عبدل اباد نیز تنوع خوبی از انواع پارچه می‌توان یافت که قیمت مناسب تری نسبت به دیگر مراکز عمده خرید پارچه دارا می‌باشند.

معرفی پارچه فروشی های مولوی تهران

پارچه فروشی های مولوی:

در مولوی نیز یک پاساژ وجود دارد که در چندین طبقه می‌توان برندهای مختلف پارچه را در آن بررسی کرد. در واقع با وجود مغازه‌های بسیار پارچه فروشی در این مکان تقریبا هر نوع از پارچه را با قیمت مناسب‌تری می‌توان جستجو کرد.

از لوازم خیاطی گرفته تا انواع جنس پارچه با تنوع بسیار زیادی در پاساژ مولوی و فروشگاه‌های اطراف آن قابل مشاهده هستند که تقریبا می‌توان بسیاری از نیازهای شما را برای پارچه تامین کنند.

از منظر قیمتی پارچه فروشی‌های مولوی نسبت به عبدل آباد گران تر و نسبت به تجریش و گاندی ارزان تر هستند.

اما همان طور که گفته شد نمی توان تمام فروشگا های هر مرکز را به گران بودن یا ارزان بودن شناخت چرا که در هر مرکز هم پارچه فروشیی‌هایی با قیمت مناسب وجود دارند.

تلگرام مگ مد لایف
اینستاگرام مگ مد لایف

جمع بندی:

قبل از هر چیز واقعا خوشحال خواهیم شد که شما نیز مراکز خوبی از پارچه فروشی‌هایی که در تهران می‌شناسید را به ما و همراهان ما در مجله مد و فشن مگ مد لایف معرفی کنید. قطعا هر کدام از ما تجربه های گوناگونی از خرید پارچه داریم و تجربه هر کداممان می‌تواند کمکی باشد برای افرادی که به دنبال خرید پارچه هستند.

ما سعی کردیم مراکز اصلی خرید پارچه را که خود ما نیز تجربه خرید و بررسی آن‌ها را داشتیم در این مقاله بررسی کنیم. اما مطمئن هستیم که جاهای دیگری نیز برای خرید امن و مطمئن پارچه وجود دارند که بهتر است قبل از خرید هر کدام را مورد ارزیابی خود قرار دهید.

به قلم پوریا نجفی شیوا