برطرف سازی ایرادات اندامی با کمک طراحی لباس:

بدون شک انتخاب لباس مناسب و به جا در جذابیت فردی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. هر چه قدر هم که فرد زیبا و بی عیب و نقص باشد باز هم نمی‌توان نقش لباس را در جذابیت شخصی کتمان کرد و نادیده گرفت.

به نوعی خوش پوشی و خوشتیپ بودن ورای زیبایی است. پس می‌توان با انتخاب لباس جذاب و زیبا هر فردی را زیباتر و جذاب‌تر کرد.

برای این منظور فاکتورهای مختلفی باید مد نظر افراد قرار بگیرد که عموما طراحان لباس به این مسائل آگاهی دارند. یکی از این فاکتورها برطرف سازی ایرادات اندامی است که با کمک رنگ، طرح و… در لباس می‌توان زیبایی و جذابیت فردی را در همه افراد افزایش داد.

البته توجه فرمایید منظور از ایرادات اندامی وجود نقص یا عیب نیست بلکه این اصطلاحی است که به کمک آن می‌توان لباس حرفه‌ای‌تر و مناسب‌تری را برای هر نوع از اندام طراحی کرد.

پس برای آشنایی با این موضوع با ما در مجله تخصصی مد و فشن مگ مد لایف همراه باشید.

چه طور با انتخاب لباس مناسب جذاب‌تر شویم؟

طراحی لباس مناسب برای اندام‌های گوناگون

برای روشن‌تر شدن بهتر موضوع، برای انواع طبقه‌بندی اندامی نکته‌هایی را یاد خواهیم کرد:

  • افراد درشت هیکل و یا به عبارتی سایز بزرگ
  • افراد کوتاه اما درشت
  • افراد بلند قد
  • افراد لاغر
  • افراد کوتاه و لاغر
  • افراد گردن کوتاه و گردن بلند
  • افراد چهارشانه
  • افراد بالاتنه بلند
  • و…
طراحی لباس برای اندام‌های مختلف

بررسی رنگ لباس برای برطرف سازی ایراد اندامی:

رنگ لباس یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در ظاهر لباس است که قطعا در جذابیت فرد تاثیر فراوانی می‌گذارد. درباره فاکتور رنگ برای طراحی لباس به مقاله کلی‌تر و جداگانه‌ای نیازمندیم و در این متن صرفا به تاثیر رنگ در برطرف سازی  ایرادات اندامی خواهیم پرداخت.

رنگ مناسب لباس برای افراد چاق:

باید توجه داشت که رنگ‌های سرد و تیره به دلیل آنکه فاصله دید از میدان دید را کاهش می‌دهند برای افراد درشت هیکل  مناسب‌تر هستند چرا که آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد. همچنین بایستی توجه داشت که هارمونی رنگ حفظ شود و لباس افراد درشت هیکل یک رنگ و یا از یک خانواده رنگی انتخاب شوند.

البته این بدان مهنا نیست که افراد درشت رنگ‌های گرم نپوشند، بلکه قطعا با رعایت دیگر موارد می‌توان لباس رنگ گرم پوشید و همچنان لاغرتر به نظر رسید، اما به طور کی رنگ‌های گرم فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند.

 

رنگ مناسب لباس برای افراد لاغر و قد بلند:

استفاده از تضاد رنگی در مجموعه لباس به همراه رنگ‌های گرم و یا حتی تضاد تیره و روشنی برای افراد لاغر و قد بلند توصیه شده است.

رنگ مناسب لباس برای افراد کوتاه و چاق:

برای این افراد استفاده از رنگ‌های یک رنگ و یا خاکستری طیف تیره مناسب توصیه شده است.

رنگ مناسب لباس برای افراد کوتاه و لاغر:

رنگ‌های روشن و شاد و حتی براق به طوری که کلیت حالت لباس در یک طیف رنگی باشد مناسب است و فرد را بلندتر نشان می‌دهد.

رنگ مناسب لباس برای افراد بالاتنه بلند:

در این مورد استفاده از کمربندی که با رنگ کلی لباس در تضاد است توصیه می‌شود. در واقع کمربند به مانند تاثیر (طرح) در برطرف کردن ایرادات اندامی عمل خواهد کرد که در بخشی دیگر به تاثیر نوع طرح‌ها و نقش‌ها در برطرف سازی ایرادات اندامی خواهیم پرداخت.

رنگ مناسب پوشاک و لباس برای افراد چهارشانه:

استفاده از رنگ‌های ملایم، استفاده از تضاد تیره و روشنی برای افراد چهارشانه توصیه شده است.

بررسی رنگ لباس برای برطرف سازی ایراد اندامی
رنگ لباس

بررسی جنس پارچه در برطرف کردن ایرادات اندامی:

جنس پارچه نیز یکی از عواملی است که در انتخاب آن با توجه به اندام هر فرد بایستی توجه داشت چرا که به عنوان مثال برخی از جنس‌های پارچه وجود دارند که حالت چسبان داشته که طبعا لین نوع جنس از پارچه‌ها برای گروهی از افراد به خصوص افراد درشت‌تر شاید باب میل نباشد.

همچنین پارچه‌هایی که جنس آن‌ها آهاردار است به دلیل آنکه حجم بدن را بیشتر نشان می‌دهند ممکن است برای افراد چاق‌تر مناسب نباشد.

بررسی جنس پارچه در برطرف کردن ایرادات اندامی

بررسی طرح روی پارچه در برطرف کردن ایراد اندامی:

یکی از مهم ترین بخش‌های مورد توجه در برطرف سازی ایرادات اندامی توجه به طرح روی پارچه لباسی است که می‌توان با خطوط روی طرح پارچه و یا با اشکال موجود بر روی آن توجه را از یک نقطه از بدن به سوی دیگری معطوف کرد.

به عنوان مثال حتی می‌توان با یک خط عمودی یا افقی بر روی لباس، فرد را بلند قد تر و یا چاق‌تر نشان داد که طراح لباس با توجه به این موارد برای هر فرد می‌تواند لباس مناسب‌تری را طراحی کند.

بررسی طرح روی پارچه در برطرف کردن ایراد اندامی

بررسی چند نکته:

  • پارچه‌های چهارخانه و گل‌دار عمدتا فرد را چاق‌تر نشان می‌هند.
  • راه راه عمودی در پارچه باعث لاغرتر دیده شدن افراد می‌شود
  • افراد درشت در صورت تمایل به استفاده از طرح‌های روی پارچه می‌توانند از طرح‌های ریزتر استفاده کنند و بهتر است که رنگ طرح با رنگ اصلی پارچه تفاوت چندانی نداشته باشد.
  • افراد بلند و لاغر می‌توانند از برش‌های افقی، پارچه‌های گل‌دار و طرح‌دار ( حتی طرح‌های درشت‌تر) استفاده کنند.
  • افراد کوتاه و لاغر بهتر است که از طرح‌های پارچه عمودی استفاده کنند و چون اندام لاغری نیز دارند به رنگ‌های شاد نیز می توانند روی آورند.
  • افرادی که بالا تنه بلندتری نسبت به پایین تنه دارند می‌توانند در صورت تمایل لباس‌های دو تکه‌ای استفاده کنند که لباس بالا تنه اندکی کوتاه‌تر و لباس پایین تنه  بلندتر باشد و یا از خطوط عمودی در شلوار و پایین تنه خود بیشتر بهره ببرند.
  • افراد چهارشانه می‌توانند از خطوط اریب بر روی پارچه بهره ببرند.
برطرف سازی ایرادات اندامی با کمک طراحی لباس
لباس جذاب

تا این جای کار سعی کردیم با ارائه چندین نکته، کلیات موجود مربوط به ایرادات اندامی و شیوه برطرف سازی آنها را برای اندام های مختلف شرح دهیم. اما در مقالات تخصصی‌تر در آینده برای هر نوع از اندام نکات طلایی بیشتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد که توجه به آن در جذابیت فردی موثر خواهد بود.

لباس جذاب و تاثیر آن

جمع بندی:

توجه به ایرادات اندامی و بر طرف کردن آن‌ها در طراحی لباس یکی از فاکتورهایی است که توجه  به آن فرد را جذاب‌تر از قبل نشان خواهد داد. البته همه ما می‌دانیم که جذابیت و کاریزماتیک بودن تنها به یک یا دو عامل محدود نمی‌شود و شاید باید به موارد بسیاری در کنار هم توجه کرد تا بتوان فردی جذاب‌تر شد.

اینکه چاق باشیم یا لاغر، بلند یا کوتاه و… هیچ کدام تضمین کننده جذابیت نیست و هیچ کدام عیب به حساب نمی‌آیند، جذاب کسی است که سعی کند هر روز بهترین خودش باشد و با رعایت برخی نکات به پیشرفت خود در حد توان کمک کند.

خداوند همه ما را جذاب آفریده…

به قلم پوریا نجفی شیوا