شاید به مانند ما در مجله تخصصی طلا و جواهر مگ مد لایف، برای شما نیز جالب و عجیب باشد که جواهرات نیز به مانند لباس‌ها، فصل خاص خود را دارا می باشند. در واقع برخی از جواهرات وجود دارند که برای استفاده در فصل خاصی توصیه شده‌اند.

 البته باید توجه کنید که این بدان معنا نیست که صرفا در همان فصل کاربرد دارند، بلکه به خاطر خصوصیات سنگ آن‌ها استفاده از آن جواهرات در فصل خاص خود مزایای بیشتری دارد.

در این مقاله از مجله طلا و جواهر مگ مد لایف، به سراغ بررسی جواهرات مخصوص زمستان رفته‌ایم و بررسی کردیم که کدام نوع از سنگ جواهرات برای فصل زمستان مناسب تر هستند.

پس برای این که بدن خود را با استفاده از جواهرات در فصل زمستان متعادل تر و سلامت تر کنید با ما همراه باشید.

جواهرات زمستانه

 چرا می‌گوییم جواهرات نیز فصل به خصوص خود را دارا می‌باشند؟

انسان‌ها در گذشته مطابق با طبیعت زندگی می‌کردند که همین عامل باعث سلامت روحی و جسمی بیشتر آن‌ها بوده است. در واقع با طلوع خورشید از خواب بلند می‌شدند و همین عامل باعث برخورداری آن‌ها از انرژی سرشار آن بوده است.

در واقع مبحث خورشید و نور آن، موضوعی است که بر سلامتی و خلق و خوی بسیاری تاثیر گزار است.

در فصل زمستان به دلیل پایین‌تر بودن میزان تابش خورشید هوا سردتر و جذب نور نیز کم‌تر است.

برای همین دلیل، نوع پوشش تابستانی و زمستانه لباس‌ها متفاوت است تا در فصل زمستان بدن گرمای بیشتری را حفظ کند.

به مانند لباس، جواهرات نیز خاصیتی دارند که از آن‌ها می‌توان در فصل به خصوصی مانند زمستان استفاده بهینه‌تر و کارآمدتری کرد.

دانستن این نکات الزامی نیست ولی رعایت برخی نکات انرژی فردی را افزایش خواهد داد. پس اگر برای انرژی خود در فصل زمستان ارزش قائل هستید و به استفاده و خرید طلا و جواهر علاقه مند هستید، سعی کنید که جواهرات را بر اساس نوع فصل مورد استفاده خود قرار دهید.

طلا و جواهر مخصوص زمستان

کدام یک از جواهرات برای فصل زمستان مناسب‌تر هستند؟

شاید دقت کرده باشید که حتی میوه‌ها در فصل‌های مختلف از رنگ و ویژگی‌های خاص خود تشکیل شده اند که استفاده آن‌ها در فصل خود مزایای بسیاری برای بدن انسان دارد.

به طور کلی طلا و جواهراتی که دارای فرکانس بالاتر و با رنگ های قرمز، زرد و یا نارنجی هستند به عنوان جواهرات گرم و با فرکانس بالا یاد شده اند.

پس در فصول سرد سال استفاده از زیورآلاتی که دارای این رنگ ها هستند بسیار مناسب و کاربردی است.

به طور پیشنهادی سنگ های جواهر زیر برای زمستان پیشنهاد ما به شما است:

  • عقیق سرخ زرد یا نارنجی
  • کوارتز با طول موج رنگ بالا
  • حدید که انرژی بخشی بالایی دارد
  • سیترین
  • جاسپر عنابی یا قهوه ای
  • و البته خود الماس

البته دقت کنید که در سرتاسر شبانه روز نباید از این رنگ جواهرات استفاده شود و بهتر است نزدیک خواب از جواهراتی با طول موج انرژی پایین تر استفاده شود تا آرامش بیشتری را تجربه کنید.

همین عوامل نشان دهنده آن است که استفاده درست و اصولی از طلا و جواهر بر سلامت فردی اثرگذار است.

کدام یک از جواهرات برای فصل زمستان مناسب‌تر هستند؟

جمع بندی:

همان طور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، رعایت این نکات صرفا به زندگی بهتر کمک خواهد کرد و قاعده و قانون مشخص و خاصی برای آن وضع نشده است که بگوییم باید و نباید از سنگ جواهری در فصلی مشخص استفاده کرد.

در واقع سنگ‌های جواهر به خاطر سطح انرژی که منتقل می‌کنند خاصیت درمانی و یا بهنر بگوییم خاصیت سلامت بخشی دارند پس استفاده درست و اصولی از آن‌ها می‌تواند به سلامت فردی کمک فراوانی کند.

به قلم پوریا نجفی شیوا