همان طور که می دانید حلقه یا انگشتر به نواری عمدتا فلزی گفته می شود که به دور انگشتان دست بسته می شود.

 حلقه ها در طول تاریخ به دلایل مختلفی استفاده می شدند اما به مرور زمان مفهوم آن به ابزاری زینتی و تزئینی برای خانم ها و آقایان تبدیل شد.

در واقع از انگشترها برای کاربردهای مختلفی از جمله حلقه ازدواج عروس و داماد،  حلقه زینتی از جنس فلزات گرانبها مثل طلا و پلاتین استفاده می‌شود که بر روی آن معمولا از سنگ‌های جواهری همچون الماس، یاقوت و زمرد و … برای جلوه بیشتر استفاده می‌شود.

ما این جا در بخش طلا و جواهر مجله مگ مد لایف با شما هستیم تا بیشتر درباره انگشتر بدانیم.

دانستنی هایی درباره انگشتر

انداختن هر انگشتر به هر انگشت دست چه معنا و مفهومی دارد؟

همان طور که اشاره شد بنا بر آداب و رسوم ملل مختلف، انداختن انگشتر به هر انگشتی معنا و مفهوم خاص خود را دارا می باشد که بهتر است از آن آگاهی داشته باشیم.

انداختن انگشتر در انگشت کوچک: انداختن انگشتر در انگشت کوچک نشان دهنده ارتباط و رفتار شما با دیگران است طوری که باعث بهبود روابط شما نیز می شود.

معنی انداختن انگشتر در انگشت وسط: این انگشت نشان دهنده فردیت، تعادل و هویت فرد است. انداختن انگشتر در این انگشت زندگی متعادل تری به شما می بخشد.

معنی انداختن انگشتر در انگشت اشاره: انگشت اشاره نماد قدرت، رهبری و جاه طلبی است به همین دلیل انداختن انگشتر در انگشت اشاره باعث افزایش احساس اقتدار و جاه طلبی در شما شود.

اگر می‌خواهید درباره حلقه ازدواج و انگشت مخصوص حلقه عروسی بیشتر بدانید لطفا بر روی این لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید انگشتر و حلقه

راهنمای خرید انگشتر:

در خرید انگشتر بهتر است به نکاتی توجه داشته باشیم تا با رعایت آن، خرید لذت بخش و عاقلانه تری انجام دهیم. در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

انگشتر مناسب انگشتان بلند

بهترین انتخاب برای افرادی که انگشتان بلند و کشیده‌ای دارند انگشتر با طرح نگین گرد است. البته این بدان معنی نیست که از دیگر انگشترها نمی توان استفاده کرد ولی برای انگشتان بلند نگین گرد جلوه بهتری خواهد داشت.

انگشتر مناسب انگشت های کوتاه

انگشتر‌های با نگین لوزی شکل و گوشه‌های عرضی گرد و همچنین نگین طرح اشکی می‌تواند این انگشتان  را بلندتر نشان دهند و زیبایی آن را دو چندان کند.

انگشتر مناسب انگشتان باریک

انگشتر‌هایی با نگین کوچکتر انگشت‌ها را عریض‌تر نشان می‌دهد و زیبایی خیره کننده‌ای را به دستان شما می‌بخشد. اما از انگشتر‌های با نگین قلبی شکل و گرد بزرگ که طرح‌های جالبی برای دستان ظریف شما نیستند استفاده نکنید.

انگشتر‌های مناسب انگشتان توپر

انگشتر‌هایی با نگین گرد، نگین لوزی شکل و گوشه‌های عرضی گرد و انگشترهایی با نگین‌ خوشه‌ای می‌تواند جلوه خیره کننده‌ای به انگشتان افراد هدیه دهد.

راهنمای سایز انگشتر:

یکی از نکاتی که در خرید انگشتر طلا باید به آن دقت شود، سایز آن می‌یاشد.

 به صورت زیر نیز می توانید سایز اصلی انگشت خود را محاسبه کنید:

در ابتدا باید آناتومی انگشت خود را بررسی کنید که آیا شما بند انگشت ضخیمی دارید؟ آیا قسمت انتهایی انگشت شما تپل‌تر از بالای بند انگشت شماست؟

وقتی به طور کامل با آناتومی انگشت خود آشنا شدید بهتر است که انگشتری که برای سفارش مد نظرتون هست را بررسی کنید.

در مرحله بعد قطر انگشتری که باهاش راحت هستید را اندازه بگیرید و عددی که میبینید را به صورت میلی متر به فروشنده اطلاع بدید.

اگر انگشتر مناسب در دسترس نیست می‌توانید با کمک یک کاموا محیط دور انگشت خود را اندازه بگیرید و روی خطکش بگزارید و عدد را به میلی متر به فروشنده اطلاع دهید.

تلگرام مگ مد لایف
اینستاگرام مگ مد لایف

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم تا دانستنی‌های کاربردی و جالب را درباره انگشتر جواهر و هر نوع حلقه زینتی با شما به اشتراک بگذاریم.

قطعا انگشتر یکی از زیباترین اکسسوری‌های دنیای طلا و جواهر و حتی مد و فشن است. که با استفاده از آن می‌توانید استایل بهتری برای خود ایجاد کنید.

خوشحال خواهیم شد تا با گذاشتن نظرات خود در مقالات ما و پرسیدن هر سوال خود ما را در بهبود مقالات یاری کنید.

با دنبال کردن ما در شبکه های اجتماعی زیر می‌توانید از جدیدترین مقاله های مجله مگ مد لایف با خبر بمانید.

به قلم پوریا نجفی شیوا