گاهی وقت‌ها نوشیدن یک فنجان قهوه، چای و یا دمنوش حس بسیار خوشایندی را برای لحظاتی به انسان منتقل می‌کند. در واقع شاید داشتن حس خوش و خوشبختی مجموعه‌ای است از تعداد بسیار زیادی از خوشحالی‌ها و لذت‌های کوچک، همچون نوشیدن قهوه و یا دمنوش در کنار عزیزان و یا حتی به تنهایی.

دمنوش‌ها انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام دارای خواص منحصر به فرد خود می‌باشند و به فراخور احوال روزانه می‌توان از هر کدام از آن‌ها در شرایط مختلف استفاده کرد و از نوشیدن آن لذت برد.

بنابراین در این مقاله بر آن شدیم که چند مورد از بهترین دمنوش‌های فصل بهار و تابستان را به همراه معرفی فواید آن‌ها بررسی کنیم، پس لطفا با تیم سبک زندگی مجله مگ مد لایف همراه ما باشید.

معرفی انواع دمنوش بهار و تابستان

دمنوش چیست؟

دمنوش‌ها، از دسته نوشیدنی‌ها هستند که از روش فرآوری بخشی از گیاهان از جمله ساقه، گل، برگ و بقیه اجزای آن به دست می‌آیند که در دو نوع طبع سرد و طبع گرم وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای افراد محتلف با ویژگی‌های متفاوت دارای خواص مفیدی می‌باشند.

از دمنوش‌ها در تمامی فصول سال می‌توان لذت برد اما برخی از آن‌ها دارای خواص و ویژگی‌هایی هستند که مصرف آن‌ها را برای فصلی خاص بهتر و دارای لذت بیشتری قرار داده است.  بنابراین به معرفی چند مورد از آن‌ها برای فصل بهار و تابستان خواهیم پرداخت.

انواع دمنوش

معرفی دمنوش‌های فصل بهار و تابستان

  • دمنوش بهار نارنج
  • دمنوش نعنا
  • دمنوش اسطوخودوس
  • دمنوش گل سرخ
  • دمنوش قاصدک گل
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش پونه
  • دمنوش چای آلبالو
  • دمنوش چای زرشک
دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج:

همان طور که از نام آن پیدا است این دمنوش حس بسیار خوب و خوشایندی را در روزهای گرم سال  همچون عطر دلنشین خود به افراد منتقل می‌کند.

دمنوش بهار نارنج برای ضعف اعصاب و تپش قلب نیز مفید است.

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا:

همان طور که اشاره شد دمنوش‌ها از اجزای مختلف گیاهان به دست می‌آیند، دمنوش نعنا می‌تواند از ساقه، برگ و دیگر اجزای گیاه نعنا تهیه شود که حس خوشایندی را به فرد در فصل بهار و تابستان منتقل می‌کند.

دمنوش گل سرخ

دمنوش گل سرخ:

دمنوش گل سرخ دارای خواصی است که می‌تواند اضطراب و افسردگی را تا حدودی کاهش دهد و موجب شادی و نشاط برای فرد شود. طبعا اگر به طعم آن علاقه‌مند باشید نوشیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

دمنوش قاصدک گل

 دمنوش قاصدک گل:

اگر به دنبال افزایش انرژی هستید می‌توانید از دمنوش قاصدک گل به مرور زمان استفاده کنید تا با افزایش انرژی بدنتان حس بهتری را در فصل بهار که گاها موجب بی حالی می‌شود تجربه کنید

باید توجه داشت که از گیاه قاصدک گل می‌توان در تهیه انواع سالاد و غذا نیز استفاده کرد و صرفا جنبه دمنوش بودن ندارد.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه:

بابونه ضمن داشتن عطر خوش، خواص درمانی فراوانی را دارا می‌باشد که می‌توانید از آن برای سلامتی خود البته با مشورت از پزشک متخصص بهره ببرید.

در واقع بیشتر دمنوش‌ها دارای خواص درمانی نیز می‌باشند که بهتر است برای بهره بردن از خواص درمانی آن‌ها با پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

دمنوش اسطوخودوس:

یکی از مشکلات شایع در فصل بهار و تابستان بروز حساسیت فصلی است که به خاطر گرده افشانی گیاهان و درختان حساسیت برای برخی از افراد صورت می‌گیرد. اما با مصرف دمنوش اسطوخودوس که خواص ضد آلرژی دارد ( با تجویز پزشک) می‌توان ضمن آرامش‌بخش بودن آن از فایده ضد آلرژی بودن آن نیز بهره برد.

جمع بندی:

همان طور که مشاهده کردید هر کدام از دمنوش‌ها دارای خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که بنا به سلیقه و روحیات خود می‌توانیم از آن‌ها لذت برده  و بهره ببریم.

قطعا تعداد دمنوش‌های موجود در بازار بسیار فراوان‌تر از مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت که هر کدام دارای خواص منحصر به فرد مخصوص به خود می‌باشند و نیاز به بررسی‌های تخصصی جداگانه ای دارند. در این مقاله سعی کردیم چند دمنوش بهاره را معرفی کنیم.

شما کدام یک از دمنوش‌های موجود در بازار را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا دلیل علاقه خود را نیز با ما در میان بگذارید.

به قلم پوریا نجفی شیوا