معمولا در هر سال یک سری از مدل های طلا و جواهر نسبت به دیگر مدل ها بین مردم و اهالی مد و فشن محبوب‌تر می‌شوند که به این موارد معمولا ترند آن سال گفته می‌شود.

در واقع چه در دنیای طلا و جواهر و چه در فشن، یک سری از آیتم ها و جزئیات، و یا گاها حتی رنگ ها، بیشتر مورد توجه تولید کنندگان و طراحان قرار می گیرد.

در سال 1401 و یا به عبارتی 2022 میلادی چند نکته در مورد طراحی و فروش طلا و جواهر بولدتر از دیگر موارد شده است و ترند طلا و جواهر را در این سال اخیر شکل داده اند که در این مقاله از مجله طلا و جواهر مگ مد لایف به این موارد خواهیم پرداخت. پس لطفا برای آگاهی درباره مدل های روز قطعات طلا و جواهر با ما همراه باشید.

ترند طلا و جواهر

انواع ترند طلا و جواهر در سال اخیر:

  • توجه به رنگ های مختلف و شاداب
  • ترکیب آیتم های مختلف و گاها نا همگون
  • جواهرات بزرگ و دوری از آیتم های ریزتر
  • سبک Y2k
  • جواهرات شخصی سازی شده
  • استفاده از سنگ های متنوع جواهر
رنگ های شاداب در ترند امسال طلا و جواهر نقش موثری داشتند

رنگ های شاداب در ترند امسال طلا و جواهر نقش موثری داشتند

یکی از اصلی ترین موارد ترند شده در خصوص زیورآلات سال اخیر، به توجه بیش از اندازه طراحان و فروشگاه های طلا و جواهر، نسبت به ارائه آیتم ها و محصولات پر زرق و برق و در رنگ های متفاوت و شاداب  می‌توان اشاره داشت.

در واقع در بیشتر جواهراتی که در این سال عرضه شدند از سنگ های جواهر رنگی استفاده شده است. و شما به وضوح می توانید وجود چندین رنگ مختلف و گاها متضاد را در مدل محصولات ترند شده امسال مشاهده فرمایید.

توجه فرمایید که بررسی انجام شده، مجموعه طلا و جواهر بین المللی و بازار ایران را شامل شده است.

و ممکن است که برخی از موارد صرفا در برندهای جهانی طلا و جواهر پررنگ‌تر باشد و در بازار ایران آن مورد آنچنان قابل مشاهده نبوده باشد. اما می‌توان انتظار داشت که به مرور چنین ویژگی‌هایی در بازار طلا و جواهر ایران نیز مشهود تر شود.

ترکیب آیتم های مختلف جواهر، یکی دیگر از ترندهای طلا و جواهر را در سال اخیر نشان می‌دهد

ترکیب آیتم های مختلف جواهر، یکی دیگر از ترندهای طلا و جواهر را در سال اخیر نشان می‌دهد:

یکی دیگر از مواردی که در سال اخیر شاهد آن هستیم، آن است که ست های مختلفی از قطعات جواهر با یکدیگر پوشیده می شوند.

در واقع گاها ستی از طلا، نقره، پلاتین و غیره را با هم استفاده می کنند.

و از جنبه دیگر نیز شاهد استفاده قطعات مینیمال در کنار ماکسیمالیسم هستیم.

به طور کلی می توان گفت که مدل جواهرات در سال اخیر میلادی، تقارن خیلی زیادی با یکدیگر ندارند. و از هر قطعه جواهری می توان در کنار قطعات دیگر استفاده کرد.

ترند شدن جواهرات بزرگ و سنگین

ترند شدن جواهرات بزرگ و سنگین

اگر به گوشواره ها و آویزهایی که مدل های طلا و جواهر در مراسم های رونمایی پوشیده اند دقت کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از این قطعات به جای ظرافت، گاها بسیار درشت هستند و از سنگ‌های بسیار بزرگ با وزن بالا در ساخت آن‌ها استفاده کرده‌اند.

به طور مثال شاهد گردنبندهای مرواریدی هستیم که از مرواریدهای بسیار درشت در ساخت آن ها استفاده شده است.

 جواهر سبک Y2k

سبک Y2k

Y2K یک سبک است که طرفداران خاص خودش را در سرتاسر جهان دارد.

امسال این نوع سبک در جواهرات برای بسیاری محبوب شده است و گاها شاهد استفاده آن هستیم.

جواهرات شخصی سازی شده یکی از ترندهای امسال

جواهرات شخصی سازی شده یکی از ترندهای امسال

برای درک بهتر از جواهرات شخصی سازی شده، می توان به قطعات طلا و جواهری اشاره داشت که اسم فرد در آن حک شده است و یا اول نام فرد به صورت گردنبند طراحی می شود.

حتی برای متولدین هر ماه نیز جواهرات شخصی سازی شده وجود دارند که در مدل های مختلف در بازار به فروش می‌رسند.

جالب است که در ترند سال اخیر، این نوع از قطعات جواهر در بین بسیاری از افراد، بسیار محبوب و مورد استقبال قرار گرفته است.

حتی گاها در برخی موارد، خریدار نهایی طلا و جواهر، طرح خود را بر روی کاغذ و یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر به سازندگان جواهر ارائه می دهد و محصول شخصی سازی و خاص خود را از فروشنده دریافت می کند.

البته این نوع از خریداری معمولا در برخی از کشورهای دنیا رواج دارد و در بازار طلا  و جواهر ایران به ندرت شاهد جواهرات شخصی سازی شده صد در صدی هستیم.

ترند طلا و جواهر در این سال

جمع بندی:

همان طور که در این بررسی خواندید، چند ویژگ خاص، ترند سال طلا و جواهر را در روزها و ماه‌های گذشته شکل داده‌اند. که می‌توان انتظار داشت محصولاتی با چنین ویژگی‌هایی در مغازه‌های جواهر فروشی ایران نیز به مرور گسترش پیدا کنند.

البته معمولا خرید طلا و جواهر امری است سلیقه‌ای و هر کسی بنا به سلیقه شخصی خود و نه بر اساس ترند سال اقدام به خرید طلا و جواهر می‌کند.

در بازار ایران نیز به دلیل گران بودن بسیار زیاد محصولات طلا و جواهر، کم‌تر شاهد نوآوری بیش از حد در قطعات طلا و جواهر هستیم و معمولا از یک سری طرح‌های پر فروش و محبوب، سالیان سال تولید و در بازار عرضه می‌شود.

به قلم پوریا نجفی شیوا