شايد براى شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه حلقه جواهر با سنگ الماس يا به اصطلاح برليان انتخاب كنيم يا حلقه با سنگ اتمى؟  و کدام یک می‌تواند انتخاب مناسب تری برای خرید شما باشد؟

 و یا شاید سوال شما این باشد که سرويس عروس با سنگ الماس بخريم يا با سنگ اتمى يا حتى بدون سنگ؟

حلقه با سنگ الماس يا حلقه با سنگ اتمى، کدام برای شما مناسب است؟

سنگ جواهر یا سنگ اتمی؟

از نظر تيم طلا و جواهر مجله مگ مد لایف، در قدم اول با صداقت و بدون مبالغه و قبل از مراجعه براى خريد مبلغى كه براى خريد حلقه در نظر گرفته‌اید بیان کنید، سپس این امکان را بررسی کنید که آیا در کل یک حلقه خریداری می‌کنید یا یک حلقه نشون و یک حلقه اصلی خریداری می‌کنید.

اگر مبلغی که در نظر گرفته‌اید، جز رنج بالا به حساب می‌آید، حتما حلقه‌های جواهر را مد نظر قرار دهید که در ادامه چند دلیل تخصصی برای این انتخاب بیان خواهیم کرد:

  • حلقه های جواهر ماندگاری خیلی زیادی دارند و در اصل عمری ابدی دارند زیرا این خاصیت سنگ الماس هست که به مرور زمان کدر نمی‌شود، تغیر فرم نمی‌دهد و نمی‌شکند، اما سنگ های اتمی به دلیل خواص مولکولی و فیزیکی که دارند به مرور زمان و بعد از حتی یکسال کم کم کدر می‌شوند و درخشش اولیه را حفظ نمی‌کنند.
  • و چون حلقه وسیله‌ای خاطره انگیز و جاودان برای ما محسوب می‌شود چه بهتر که درخشش ابدی هم داشته باشد.
  • طرح‌های حلقه‌های جواهر بیشتر است و انتخاب متنوع‌تری دارید.
  • سنگ‌های جواهر شناسنامه‌ای دارند که قیمت دلاری سنگ را مشخص کرده است و همانند ارز و طلا قابلیت سرمایه‌گذاری دارند که در مقالات بعدی بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

اگر دو حلقه‌ای هستید پیشنهاد ما این هست که یک حلقه جواهر و حلقه دیگرتون طلای خالص باشد تا برای تنوع و مکان‌هایی که اسپرت تر هستند از حلقه‌های بدون سنگ استفاده کنید

البته اگر بتوانید بودجه خرید دو حلقه را یکی کرده و یک حلقه جواهر بهتر بخرید قطعا پیشنهاد ما این است.

در ضمن فراموش نکنید هنگام خرید حلقه از گالری بخواهید تا اسم و تاریخ مراسم را برایتان در حلقه حک کنند که نام این کار پانتوگرافی است و عموما به رایگان هنگام خرید برای شما انجام می‌شود.

در رابطه با خرید سرویس در مقاله بعدی توضیح می‌دهیم.

 

خرید طلا با سنگ اتمی یا اصلی؟

جمع بندی:

همان طور که ملاحظه کردید در این مقاله به بررسی اینکه انتخاب سنگ جواهر چه مزیت‌هایی نسبت به سنگ اتمی دارد پرداختیم. البته همان طور که اشاره کردیم انتخاب هر نوع سنگ، چه سنگ جواهر و چه اتمی در جای خود می‌اواند انتخاب هوشندانه ای باشد و هیچ کدام نسبت به دیگری مزیت قابل توجهی ندارد و در جای مناسب خرید هر دو عاقلانه و هوشمندانه خواهد بود.

به قلم پارمیدا منصوری و پوریا نجفی شیوا