بر خلاف تصور عموم، روزی به مناسبت قدردانی از پسران و مردان جهان همانند روز زن، در تقویم بین المللی وجود دارد.

نوزدهم نوامبر میلادی برابر با بیست و نهم آبان ماه خورشیدی روزی است که به عنوان روز جهانی مرد در تقویم بین المللی ثبت شده است و بسیاری از کشورهای جهان آن را به تقویم ملی خود اضافه کرده‌اند.

برای آشنایی هر چه بیشتر با روز جهانی مرد و دانستن تم و موضوع اصلی آن در سال 2020 با ما در تیم سبک زندگی مگ مد لایف همراه باشید.

روز جهانی مرد و پسر

19 november  یا 29 آبان، روز جهانی مردان و پسران:

هر ساله در پاییز و در تاریخ نوزده نوامبر به پاس دستاوردها و کمک‌های مردان و پسران به جامعه، ملت‌ها، خانواده، ازدواج و مراقبت از کودکان از مردان به صورت نمادین تجلیل به عمل می‌آید. که هدف نهایی این روز گسترش هر چه بیشتر ارزش‌های بشری و بشردوستانه تعریف شده است.

روز مرد و پسر در تقویم

تاریخچه روز مرد:

تاریخچه روز جهانی مرد، روزهای متفاوتی را با اهداف گوناگون به خود دیده است. اما به صورت رسمی و همگانی در سطح جهان تاریخچه آن را به صورت زیر می‌توان بیان کرد.

در ابتدا روز جهانی مرد در تاریخ 7 فوریه 1992 به دست توماس اوستر، نامگذاری و ایجاد شد. اما در سال 1999 این رویداد در تاریخ 19 نوامبر به دست تیلوگسینگ، به خاطر تولد پدرش شهرت بیشتری پیدا کرد و احیا شد. پس از آن در کشورهای دیگری نیز همچون هند، از سال 2007 چنین روزی جشن گرفته شد.

هدف و تم اصلی روز جهانی مرد در سال 2020:

سلامتی بهتر و بیشتر برای پسران و مردان

معمولا روز جهانی پسر و مرد همانند روز جهانی دختر و زن، هر ساله با هدفی مشخص برگزار می‌شود تا بتوان با تعیین آن هدف، قدمی رو به جلو در سلامت مردان و زنان جوامع برداشت. امسال هدف این رویداد، پیشرفت‌های علمی در سلامتی و سلامت هر چه بیشتر جمعیت مردان و پسران قرار داده شده است.

روز جهانی پسر و مرد

نقل قول‌هایی با موضوع مردان:

این را بدانید، مردان مریخی نیستند و زنان اهل ونوس نیستند. در دسته‌ها قرار نگیرید. همه همه چیز هستند. هر عنصر درون شما، یک ستاره درون شما است و هر شخصیتی که تا به حال وجود داشته باشد برای بازی در نقش اصلی در صحنه تئاتر ذهنیت شما رقابت می‌کند.


مت هیگ

مرد بودن مسئله تولد است، مرد بودن سن است. اما نجیب زاده بودن یک انتخاب است.

ون دیزل

سعی کنید به مرد موفقیت تبدیل نشوید. بلکه تلاش کنید به یک انسان با ارزش تبدیل شوید.

آلبرت انیشتین

یک مرد گاهی باید همانند ناخن سخت باشد، مایل باشد که با حقیقت در مورد خودش رو به رو شود، اما او در عین حال باید لطیف باشد. هیچ سلاحی مانند لطافت آزردگی زن را در هم نمی‌شکند.

الیزابت الیوت

با فرستادن لینک این صفحه به مردان و پسران آشنای خود، و با گرامی داشتن این روز، روز مرد و پسر را گرامی بداریم.

به امید سلامتی تمامی مردان در تمام دنیا، روز جهانی مرد مبارک باد.

به قلم پوریا نجفی شیوا