با توجه به نوسانات قیمت این روزهای طلا و جواهر حتما برای شما هم سوال شده است که چه طور باید با توجه به بودجه محدود و اندک بهترین خرید طلا و جواهرات را برای مراسم‌های عروسی و نامزدی داشته باشیم، برای اطلاع هرچه بیشتر راجع به تنوع انتخاب‌ها و جزئیات مدل‌ها لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

حلقه ست عروس و داماد

راز انتخاب حلقه و اکسسوری‌های عروسی همیشه به روز و ماندگار:

برای شروع خرید بهترآن است که با مشورت با شریک خود و طبق سنت و رسوم خانواده مشخص کنید که کدام قطعات برای شما ضروری هستند.

اینجا برای شما لیست کاملی از اکسسوری‌های طلا و جواهر عروس و داماد را ارائه می‌دهیم که خرید همه آن‌ها ضروری و البته عقلانی نیست.

لیست کامل اکسسوری‌های طلا و جواهر عروس:

  • حلقه نشون
  • حلقه عقد
  • گردنبند
  • گوشواره
  • دستبند
  • ساعت

لیست کامل اکسسوری‌های طلا و حلقه داماد:

  • حلقه
  • ساعت
  • دکمه سردست

پیش به سوی خرید طلا و جواهر عروسی:

حتما سری به مراکز خرید و فروش طلا و جواهرات زده‌اید و با تنوع بسیار زیاد مدل‌ها رو به رو شده‌اید

با توجه به تجربیات متخصصان فروش طلا و جواهر بهتر است که عروس و داماد اصل انتخابشان را بر مبنای سلیقه شخصی قرار دهند

که در همین راستا بهتر است از خرید حلقه ست خودداری کنید

حلقه‌های تک تخمه، فلاور و مربعی از پرفروش‌ترین کار‌های این چند سال اخیر بوده‌اند.

حلقه‌های تک تخمه که به تک تاش و سولیتر هم معروف هستند بسته به نوع سنگی که انتخاب می‌کنید قیمت متفاوتی دارند.

انگشتر تک تخم

چند راه حل:

اگر سلیقه شما این سبک از حلقه‌ها است و با قیمت سرسام‌آور الماس مواجه شده‌اید بهتر است از سنگ‌های دیگر مانند مونزانایت یا کیوبیک زیرکونیا استفاده کنید.

این حلقه شاین کمتری نسبت به مدل‌های پر سنگ دارد که ممکن از پس از گذشت چند مدت شما را دلزده کند برای جلوگیری از این امر بهتر است از پشت حلقه با تعداد سنگ بیشتر بهره ببرید.

سبک دیگر حلقه‌ها فلاور‌ها هستند که ار هفت سنگ کنار هم چینشی مشابه گل یا فلاور پدید می‌آید که در بازار طلا و جواهر ایران تنوع بی نظیری از این سبک را می‌بینید.

این حلقه‌ها بسیار راحت و مناسب استفاده روزانه هستند که در بازه قیمتی بسیار متنوعی در اختیار شما قرار داده خواهند شد.

این حلقه به علت شاین بسیار زیاد هیچگاه شما را دلزده نمی‌کند.

همچنان این سبک نیز می‌تواند به راحتی با پشت حلقه ست شود.

سبک پر‌طرفدار دیگر این روزها حلقه‌هایی با فرم مربعی یا مستطیلی هستند.

پیشنهاد جواهرفروشان این است که اگر قلبا علاقه به این اشکال دارید خریداری کنید در غیر این صورت اگر تحت تاثیر مد و ترند این سبک حلقه را انتخاب کنید به زودی از آن خسته می‌شوید علاوه بر این که امکان ست کردن این حلقه‌ها نسبت به مدل‌های قبلی سخت‌تر است.

اما می‌رسیم به پرطرفدارترین سبک حلقه‌ها، حلقه‌های رینگی ساده طلایی یا سفید و یا شامپاینی که ست بسیار جذاب مینیمال و شیکی برای عروس و داماد‌ها می‌سازد و به مراتب ار بقیه مدل‌های حلقه برای استفاده روزانه و محل کار مناسب‌تر هستند.

و در نهایت اگر همچنان طرفدار حلقه‌های ست عروس و داماد هستید پیشنهاد می‌کنیم که از مدل‌های برند‌های مطرح دنیا مانند کارتیه، تیفانی و بولگاری استفاده کنید زیرا اصل تمرکز این برند‌ها بر آن بوده است که حلقه‌ای طراحی کنند که برای تمام زمان‌ها و دوران‌های زندگی مناسب باشد.

به عنوان مثال کارتیه لاو که می‌توانید با برلیان یا سنگ‌های ریز و درشت نیز آن را سفارش دهید.

برای آقایان تنوع خوبی از حلقه در ایران موجود می‌باشد که شامل برند‌ها، طرح‌های سنتی اسلامی که تلفیقی از میناکاری و سنگ ها است و همچنین حلقه‌های سبک و بدون سنگ از برندهای متفاوت و مطرح که

اغلب آقایان طرفدار حلقه‌های ساده هستند زیرا مشکل ریختن سنگ و دفرمه شدن را نیز در گذر زمان ندارد.

انواع رینگ و حلقه عروسی

تفاوت اکسسوری‌های ضروری و غیر ضروری برای عروس و داماد:

با توجه به قیمت سرسام آور اجناس و به خصوص طلا و  جواهر در این روزها باید طبق توافق طرفین یکسری از اکسسوری‌های غیر ضروری حذف شوند.

به طور مثال می‌توان از گردنبند سرویس که آیتم پر هزینه و کم کاربردی هست چشم پوشی کرد و به جای ان یک گوشواره و دستبند و حلقه شیک‌تر خریداری کرد چون که تمامی این‌ها بسیار پرکاربرد هستند و حتی می‌توان از آن‌ها در میهمانی‌های کوچک و حتی مراسم‌های عصر نیز استفاده کرد.

سعی کنید برای گوشواره‌ها و در کل جواهرات از مروارید بهره ببرید زیرا مروارید نماد پاکی و ظرافت است و ظرافت خاصی به عروس می‌دهد همچنان که قیمت بسیار مناسبی برای خرید دارد.

گردنبند مروارید

همچنین می‌توان از خرید دکمه سردست و سنجاق کراوات طلا نیز اجتناب کرد و از برند‌های دیگر از جنس استیل خریداری کرد و بیشتر بودجه را به حلقه مردانه اختصاص داد.

در باب ساعت‌ها هم باید به اطلاع شما برسانم  که ساعت‌های بسیار مطرح امگا و رولکس دیگر با این قیمت‌های نجومی ارزش خرید ندارند پس بهتر است از برند‌های لوکس قیمت مناسب‌تر مانند البرت ریله، ریموند ویل و کاسیو نیز بهره برد اما یادتان باشد ساعت جزء آیتم‌های غیر ضروری عروس و داماد نمی‌باشد.

در نهایت باید بدانیم که تنها چیزی که برای ما ماندگار هست عشق و گرمای زندگی مشترک است و هیچکدام از این آیتم‌ها ارزش بحث و جدال پیش از مراسم عروسی را ندارند و با توافق طرفین می‌شود بهترین اکسسوری‌ها را با مناسب‌ترین قیمت و با استفاده از سنگ‌های نیمه قیمتی تهیه کرد.

به قلم پارمیدا منصوری