تمرین کنیم، آره بیا تا تمرین کنیم. من خوبم ولی کامل نیستم ولی انسان تلاش گری هستم و احساس می کنم که نسبت به سال قبلم بهترم، احساس می کنم اشتباهاتم کم تره. پس بیا تمرین کنیم تا نسبت به ماه پیش یا چند ماه گذشته خودمون فردی کاریزماتیک تر باشیم.

مهم نیست چند سالمون باشه، مهم اینه که همیشه باید تلاش کنیم بهتر بشیم.

شاید بپرسید منی که دارم درباره کاریزما می نویسم آیا خودم 100 درصد اصول کاریزماتیک بودن را رعایت می کردم؟ باید بگم قطعا نه و برای همین است که وقت گذاشتم، انرژی گذاشتم و آموختم که اصول کاریزما چیست و چگونه می‌توان فردی کاریزماتیک تر بود و می‌خواهم هر چند اندک کمی از این اصول را با شما به اشتراک بگذارم. از این جهت می‌گویم اندک که، قطعا خیلی از اصول را نمی‌توان به صورت متنی و نوشتاری واضح و بیان مطرح کرد ولی سعی خواهم کرد تا به بهترین شیوه درباره این اصول توضیح دهم.

شاید فرض کنید که کاریزماتیک بودن ذاتی است، اما بر خلاف این عقیده اصول کاریزما و اینکه فردی کاریزماتیک باشید بسیاری اش آموختنی و تمرین کردنی است.

اصول و جادوی کاریزما از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در این مقاله از مگ مد لایف درباره قدرت حضور صحبت خواهم کرد و به امید خدا در مقالات دیگری درباره هر کدام از اصول دیگر کاریزماتیک بودن صحبت خواهم کرد.

جادوی کاریزما – بخش اول حضور

حواس 100 درصدی

تا حالا شده که وقتی که با کسی صحبت می‌کردی و یا در جمعی حضور داشتی، حواست 100 درصدی به  فرد مقابلت نبوده باشد؟

منظورم بی توجهی از نوع بدش نیست، یعنی مثلا حتی با فردی که خیلی دوسش داری قراری رو ست کنی و در محل حضور پیدا کنی ولی وقتی داری با فرد مورد علاقه ات صحبت می‌کنی در بخشی از ذهنت درباره همان شخص و درباره اینکه در آینده  و یا چند ساعت دیگر چه طور می‌توانی خوشحالش کنی، فکر کنی؟ شاید بگی این که بد نیست. نه اصلا بد نیست ولی یک جای کار اشکال داره.

این خوبه که همیشه داری فکر می‌کنی که فرد مورد علاقه ات رو در آینده هم خوشحال کنی ولی شاید اون لحظه موقع این فکر نیست، آن لحظه زمانی است که باید تمام قد و با تمام وجود در همان لحظه زندگی کنی و حضور داشته باشی و همان لحظه را برای فرد عزیزت بهترین کنی.

منظورم را متوجه شدی؟ یعنی می‌خوام بگم که گاهی ما آدما حتی به خاطر نیت خوبمون، برای طرف مقابل در لحظه حضور صد در صدی نداشتیم چون داشتیم فکر می‌کردیم که بعدا چه جوری بیشتر خوشحالش کنیم و از این غافل شدیم که همان لحظه پس چی؟

یادت باشه که وقتی به کسی با حضور صد در صدی خودت حتی به حرفاش گوش بدی، آن فرد بهترین حس را از حضورت خواهد گرفت پس چه برسد به اقدامات دیگری که بتوانی با حضور 100 درصدی خودت براش انجام دهی.

پس یکی از اصول کاریزماتیک بودن به توجه صد در صدی مربوط می‌شود. که با تمرین کردن آن و با به کارگیری روش‌هایی که می‌توان حضور خود را صد در صدی کرد، می‌توانیم به فردی کاریزماتیک‌تر تبدیل شویم.

نقش جواس صد در صدی در کاریزما

جمع بندی:

همان طور که نوشتم حضور و توجه صد درصدی تنها یکی از اصول کاریزماتیک بودن است، که البته با رعایت درست و صحیح آن می‌توان گامی به جلو در کاریزماتیک‌تر شدن برداشت.

در واقع وقتی که با توجه صد درد صدی به حرف‌های طرف مقابلت گوش بدی و وقتی که با حضور صد درد صدی خودت با طرف مقابلت صحبت کنی و حتی وقتی که فقط و فقط با حضور صد در صدی خودت در کنار فردی باشی( حتی ساکت)، حس و انرژی بسیار خوشایندی را از خودت ساطع خواهی کرد. و هر فردی از کنار تو بودن حس خوشایندی خواهد گرفت.

به قلم پوریا نجفی شیوا