آیا می‌توان از ماءالشعیر برای تقویت مو استفاده کرد؟

داشتن موهای سالم و زیبا علاوه بر مباحث مربوط به ژنتیک، به میزان مراقبت ما از آن‌ها نیز برمی‌گردد.

روش‌های مراقبت و تقویت مو با گسترش فناوری و آگاهی بشر رو به افزایش داشته است. در این میان یکی از عوامل تاثیرگذار به استفاده از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها چه به صورت مصرف غذایی و یا گاها به صورت تهیه شامپو از آن‌ها برمی‌گردد.

در واقع یکی از دلایل ریزش و ضعف موها به کمبود ویتامین‌ها و یا مواد مغذی داخل بدن بر می‌گردد، پس گاها با داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توان ریزش مو را درمان و آن‌ها را تقویت کرد.

در میان مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، استفاده از ماءالشعیر و یا به عبارتی آبجو بدون الکل به عنوان شامپو، ماسک و یا نوشیدن آن نیز می‌تواند به درمان ریزش مو کمک فراوانی کند.

پس در این مقاله به بررسی خواص و ویژگی‌های ماءالشعیر(آبجو بدون الکل) در درمان و تقویت مو خواهیم پرداخت و علاوه بر آن روش ساخت ماسک و مو تهیه شده از ماءالشعیر را آموزش خواهیم داد. پس لطفا با مجله سبک زندگی مگ مد لایف همراه باشید.

جلوگیری از ریزش مو با ماءالشعیر

تقویت موهای سر با ماءالشعیر

امروزه یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم بسیاری از خانم‌ها و آقایان جلوگیری از ریزش موها می‌باشد. در واقع به دلیل مسائل مختلف از جمله آلودگی هوا، کمبود ویتامین‌ها، سبک زندگی نادرست، استرس و اضطراب و یا مسائل ژنتیکی دغدغه و مشکل ریزش مو به مسئله‌ای همه‌گیر و گسترده مبدل شده است.

در این میان بسیاری ماءالشعیر را درمانگر و تقویت‌کننده مو سر به یکدیگر معرفی می‌کنند. اما آیا واقعا می‌توان به ماءالشعیر به عنوان درمانگر موها نگاه کرد؟

در پاسخ باید بگوییم که  بله! استفاده از ماءالشعیر چه به عنوان شامپو و چه به صورت خوراکی می‌تواند ریزش موها را کاهش و یا حتی از آن جلوگیری کند.

در برخی از مجلات مد و زیبایی و یا حتی مجلات پزشکی درباره تاثیر آبجو بدون الکل (ماءالشعیر) بر موها بحث‌های فراوانی صورت گرفته است.  در این مقالات اشاره شده است که  به دلیل داشتن برخی مواد مغذی ریزش مو جلوگیری شده و موهای سر تقویت می‌شوند.

ماءالشعیر به دلیل داشتن انواع ویتامین B  و C  و همچنین برخی دیگر از مواد مغذی همچون مالت و رازک  تاثیر بسیار فراوانی را در کنترل ریزش مو و درمان ریزش مو دارد.

در واقع ویتامین‌های  B12 ، C  و B  به تقویت مو و سلامت پوست کمک شایان توجهی می‌کنند. که ویتامین‌های یاد شده  معمولا به مقدار استاندارد در برخی  ماءالشعیرهای بازار  وجود دارند.

تقویت موهای سر با ماءالشعیر

فواید استفاده از ماءالشعیر در سلامت مو

  •  تقویت مو سر
  • جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو
  • درخشان کردن مو
  • تامین ویتامین‌های لازم رشد دهنده مو
  • و…

از نکات قابل توجه و جالب استفاده ماءالشعیر به عنوان درمانگر مو می‌توان به داشتن چندین انتخاب برای مصرف آن اشاره داشت. به صورتی که هم می‌توانید آن را در وعده‌های روزانه میل کنید و یا از آن انواع شامپو و ماسک خانگی را تهیه کنید.

روش ساخت شامپو ماءالشعیر

روش ساخت شامپو ماءالشعیر

استفاده از ماءالشعیر به عنوان شامپو نیز می‌تواند به درمان ریزش مو و تقویت آن کمک کند. برای این منظور لطفا دستورالعمل زیر را رعایت فرمایید.

1: ابتدا موی سر خود را با آب شستشو دهید

2: مقداری ماءالشعیر را (در حدود 4 قاشق غذاخوری) با نصف فنجان  آب ترکیب کنید

3: محلول به دست آمده را بر روی سر اسپری کنید

4: با انگشتان دست محلول را بر روی سر ماساژ دهید تا عمق ریشه‌های مو برسد

5: پس از گذشت چند دقیقه ( حدود 2 دقیقه ) موهای خود را با آب بشویید

جمع بندی:

استفاده کردن از ماءاشعیر به مرور زمان می‌تواند به رشد و سلامت موهای شما کمک کند. در واقع آبجو بدون الکل علاوه بر داشتن خواص و ویتامین‌های ضروری، از مواد شیمیایی نیز مبرا است که همین عامل نیز مزیت دیگر آن را به روش‌های شیمیایی اثبات می‌کند. البته بایستی توجه داشت که پیش از استفاده از هر متد و روشی بهتر است از پزشک متخصص خود نیز مشورت بگیرید.

به قلم پوریا نجفی شیوا