روند بازار طلا و جواهر در 1400

با آمدن فصل زمستان، کم کم به سمت سمت مناسبتی که جایگاه ویژه‌ای در دل تمام ما ایرانیان دارد گام برمی‌داریم ، این مناسبت نوروز باستانی است که در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید طلا و جواهرات را برای این ایام بررسی کنیم. در واقع این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از همین الان، برنامه‌ریزی صحیح و اصولی را جهت خرید طلا و جواهر را برای نوروز سال 1400 انجام دهید.

تقریبا همه ما از کودکی خاطره عیدی گرفتن از شب عید نوروز را در ذهن داریم و حالا که بزرگ‌تر شده‌ایم ممکن است خودمان عیدی بدهیم مخصوصا اگر در شرف ازدواج و یا از والدین عروس و داماد باشیم.

از نگاه ما طلا می‌تواند یکی از بهترین و ماندگار‌ترین عیدی‌ها برای عید نوروز باشد، حتی اگر که قطعه‌ای ظریف و نازک انتخاب کنید اما  ارزش طلا قابل قیاس با عیدی‌های دیگر نیست.

راهنمای خرید طلا برای نوروز

امروز در خدمتتون هستیم تا نکاتی را در خصوص دنیای طلا و جواهر و همچنین راجع به خرید طلا برای عیدی و کادو دادن آن به گروه‌های سنی متفاوت توضیح داده و بررسی نماییم.

همونطور که میدونید تیم مگ مد لایف از متخصصان خرید و فروش طلا و جواهر تشکیل شده است پس نکات امروز حاصل از چندین سال ارائه طلا و مشاوره خرید می‌باشد. با دنیای طلا و جواهر مگ مد لایف از اخبار طلا با خبر بمانید.

دنیای طلا و جواهر

راهنمای خرید طلا و جواهر سنین مختلف:

در ادامه با تمرکز بر موارد زیر، راهنمای مفیدی را جهت خریداری طلا و جواهر برای سنین مختلف ارائه می‌کنیم.

طلا و جواهر نوزاد

طلا و جواهر مخصوص نوزاد

اول از همه به سراغ عیدی نوزادان عزیز می‌رویم

توصیه ما به شما این است که از کالکشن‌های مخصوص کودکان انتخاب کنید چرا که این کالکشن‌ها مخصوص نوزادان و کودکان طراحی و ساخته شده است که علاوه بر زیبایی‌های بصری عاری از لبه‌های تیز و برنده هستند، همچنین با استفاده از رنگ‌های ضد آب نقوش زیبایی را پدید آورده‌اند.

برای خرید گوشواره مخصوص نوزادان بهتر است از گوشواره‌های کلیپسی و یا حلقه‌ای بهره ببرید زیرا گوشواره‌های میخی باعث ایجاد زخم در نوزادان می‌شود و اگر از طرح‌های بزرگسالان انتخاب می‌کنید مراقب لبه‌های تیز باشید زیرا اگر لبه‌های برنده داشته باشد عملا برای آن‌ها غیرقابل استفاده می‌شوند.

برخلاف تصور عموم پستانک طلا قیمت خیلی مناسبی برای هدیه دادن دارد و امکان حک کردن نام یا طرح را نیز دارا می‌باشد و با هزینه‌ای مناسب یادگاری شیک و لوکسی از خود به جای می‌گذارد.

راهنمای خرید عیدی طلا و جواهر نوزاد
پستونک طلا نوزاد و کودک

طلا و جواهر مخصوص جوان‌ها:

راهنمای عیدی مخصوص سنین نوجوان و جوان

دست شما برای انتخاب عیدی برای این گروه‌های سنی باز است و تنوع خیلی زیادی در اختیار شما است .

برای پسرها می‌توانید از پلاک‌های اسم و اسکلتی همراه چرم و سنگ بهره ببرید و برای دخترهای جوان نیز همینطور از اشکال هندسی و ترکیب چرم و سنگ استفاده کنید که ترند سال 1400 هستند و برای استفاده روزمره نیز برایشان قابل استفاده است.

توجه فرمایید که اگر از طرح‌های طلا و جواهر سنگین و کلاسیک برای نوجوانان انتخاب کنید اختمالا مورد استقبالشان قرار نمی‌گیرد.

راهنمای خرید طلا و جواهر عید نوروز
طلا و جواهر سنین جوان

طلا و جواهر عروس و داماد

انتخاب عیدی برای عروس و دامادها:

فکر کنم دیگه همه شما نظر من راجع به عیدی عروس‌ها می‌دونید این که حتما از طرح‌های مروارید دار استفاده کنید زیرا حس عروس بودن را القا می‌کند و جلوه خاصی به کار می‌دهد.

اگر دنبال طرحی مدرن‌تر اما با مروارید هستید از مرواریدهای باروک که بی شکل هستند استفاده کنید.

البته در خصوص هدیه عروس من طرح‌های اسلیمی با سایر سنگ‌ها را نیز پیشنهاد می‌کنم.

شاید هم دلتان بخواهد که حلقه جدید و اسپرتی تهیه کنید که این هم بسیار فکر خوبی می‌باشد

اگر هم بودجه کمی را در نظر گرفته‌اید توصیه من به سمت سکه گرمی است که بازه قیمتی بسیار متنوعی دارد و مناسب عیدی دادن از طرف مادر و پدرها هم هست.

برای آقایان داماد نیز می‌توان زنجیرهای کارتیه از نوع دستبند و یا گردنبند تهیه کرد. همچنین حلقه‌های اسپرت و دکمه سردست و یا سنجاق کراوات نیز گزینه‌های پیش روی شما هستند.

حتما دقت بفرمایید که از گالری‌های طلا و جواهر هدیه تهیه کنید که امکان تعویض را به شما بدهند زیرا هرکس ممکن است  بر اساس سلیقه شخصی و کاربرد مورد انتظار  علاقه‌شان بخواهد تغییزاتی را در هدیا ایجاد کند.

اما در کل طرح‌های برندهای جهانی مانند کارتیه و امگا و بولگاری و… به طور کلی عامه پسندتر هستند و امکان تمایل جهت تعویض را کم می‌کنند.

پس اگر به فکر عیدی دادن از نوع طلا و جواهر هستید، هرچه سریع‌تر به فکر کنار گذاشتن پول باشید تا در شب عید من باب سلیقه و بودجه بتوانید هدیه‌ای فاخر تهیه کنید.

دکمه سر دست طلا
عیدی طلا عروس و داماد

اگر مقالات ما  مورد پسندتان است لطفا سایت ما را به دیگران هم معرفی کنید و برای سوالات تخصصی خودتان در این زمینه برای ما کامنت بزارید  تا در اولین فرصت شما را راهنمایی کنیم.

به قلم پارمیدا منصوری